به روزرسانی نو برای نرم افزار خودروهای شرکت بی ام و

به گزارش مجله عکسفا، به روزرسانی های از راه دور (OTA) در صنعت خودروسازی، موضوع تازهی نیست. پیش از این، شرکت تسلا از این نوع به روزرسانی ها استفاده می کرد و اکنون بی ام و هم سرویس خود را راه اندازی نموده است. از حالا به بعد، تمامی خودروهای بی ام و که از سیستم عامل نسخه 7 بهره ببرند، شامل ارتقاء نرم افزاری تازه شرکت می شوند.

به روزرسانی نو برای نرم افزار خودروهای شرکت بی ام و

اولین ارتقاء نرم افزاری شامل سیستم اطلاعاتی و صوتی و تصویری بی ام و می گردد که دارای راهنمای هوشمند شخصی خواهد بود. اکنون به لطف به روزرسانی تازه، ویژگی های هوشمند سیستم تفریح به صورت اتوماتیک ارتقاء می یابند. از دیگر ویژگی های تازه ارتقاء نرم افزاری می توان به به روزرسانی سیستم های ایمنی و راهنمای راننده از جمله کروز کنترل فعال و فناوری محافظت تصادف از جانب اشاره نمود. علاوه براین و مجذوب نماینده تر از سایر ویژگی ها، کاربران می توانند به روزرسانی های تازه منتشر شده را از فروشگاه ConnectedDrive بی ام و دانلود نمایند.

ارتقاء نرم افزاری تازه بی ام و شامل خودروهای X5، سری 3 و سری 8 می گردد که همگی از نسخه 7 سیستم عامل بی ام و و سیستم ارتقاء نرم افزاری ریموت بهره می برند. شرکت بی ام و قول داده تا به روزرسانی های تازهی را به صورت منظم منتشر کند و سیستم راهنمای شخصی هوشمند را توسعه دهد. تمامی به روزرسانی ها، بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس خواهد بود.

به غیر از تسلا که سردم دار به روزرسانی های OTA محسوب می گردد، خودروسازان دیگری همانند اوپل، آئودی، فورد، ولوو و ... نیز از این نوع ارتقاء نرم افزاری استفاده می نمایند. بیشتر به روزرسانی های صورت گرفته به وسیله سایر خودروسازان روی بهبود عملکرد سیستم تفریح و اطلاعات تمرکز داشته و چندان نقشی در عملکرد سایر سیستم های خودرو نداشته است. از طرفی دیگر، در بعضی موارد به روزرسانی های نرم افزاری می توانند تاثیر به سزایی در عملکرد های هوشمند خودرو داشته باشند. مثال این نوع به روزرسانی ها به شرکت تسلا مربوط می گردد که آخرین بار فناوری اتوپایلوت تازه خود به روش OTA منتشر کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2153

به "به روزرسانی نو برای نرم افزار خودروهای شرکت بی ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی نو برای نرم افزار خودروهای شرکت بی ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید