بیمارستان یا گورستان؟

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/بوشهر تعطیلات را در خانه نماندیم تا باز هم به آمار ابتلا و مرگ های کرونایی اضافه کنیم. شاید پس از گذشت روزها از نفوذ این ویروس به تمام مناسبات و لحظات زندگیمان هنوز هم نمی خواهیم باور کنیم کووید19 تا چه حد می تواند کشنده و خطرناک باشد...

بیمارستان یا گورستان؟

در حالی که روز گذشته، بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و قریب به چهار هزار نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند امّا باز هم بی خیال تمام این اخبار و تلخی مرگ های کرونایی که هر روز شاهد آن هستیم به رفت وآمد و دیدوبازدید و سفر و دورهمی رفتن و مهمانی هایمان ادامه می دهیم تا ادامه روزهای بهاری فروردین و اردیبهشت سال نو را مثل سالی که گذشت در میان سیاهی ماتم و تلخی اخبار بد بگذرانیم .

وزارت بهداشت بر اساس شرایط 32 شهرستان را در شرایط قرمز، 85 شهرستان را در شرایط نارنجی، 272 شهرستان را در شرایط زرد و 59 شهرستان را در شرایط آبی قرار داده و ستاد ملی مقابله با کرونا هم طی مصوبه ای مسافرت از و به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام نموده است اما در شهرها و روستاهای نقاط مختلف کشور هنوز هم مسافران می آیند و می فرایند، شهرستان های آبی زرد و نقاط زرد هم نارنجی و قرمز می شوند و کسی به فکر موج بعدی کرونا نیست...

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد شهرستان های قرمز و نارنجی کرونا، گفته است: سفر، دورهمی، عدم استفاده از ماسک و... از عوامل مهم افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است. به گفته سیماسادات لاری علاوه بر جنوب، غرب و مرکز کشور، شهرستان هایی از شمال و شرق کشور هم درگیر افزایش تعداد مبتلایان شده اند. دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون از منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط های سرپوشیده و خوردن غذا در اماکن عمومی مانند تالار و رستوران و سفر با وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس و قطار از مهم ترین عوامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است.

نوروز 1400 و تعطیلات آن در حالی سپری شد که پارک ها و بوستان ها، خیابان ها و فروشگاه ها، جاده ها و تالارها، باغ ها و البته خانه ها همچنان میزبان مسافران و گردشگران و مهمان هایی از دور و نزدیک بودند. سفرهای درون شهری و برون شهری ادامه داشت و مهم تر از همه مراسمات عروسی و دورهمی هایی که بعضاً بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی برگزار میشد و بعد از اتمام یک یا چند مرحوم و دست کم چند ده نفر مبتلا روی دست کادر درمان می گذاشتند.

حتی اعلام شرایط بحرانی و خیز مجدد کرونا و هشدارها افاقه ننموده، هشدار درباره موج بعدی کرونا که شدیدتر و خطرناک تر از راه می رسد، حتی شایعات و یک کلاغ چهل کلاغ ها درباره خطرات ویروس و آمارهای ساختگی و جعلی مرگ ومیرها هم نتوانسته کمی مردم را بر سر راه رعایت و حفاظت از سلامتشان بیاورد.

و سرنوشت بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا که اغلب هم در تجمعات و مراسمات درگیر می شوند یا گورستان است و یا بیمارستان... سرنوشتی که بسیاری از ما با وجود علم و آگاهی و هشدارها، آن را برای خود انتخاب می کنیم!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1736

به "بیمارستان یا گورستان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان یا گورستان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید