تونلی فراموش شده در ناپل، پارکینگ ماشین های قدیمی

به گزارش مجله عکسفا، تونل بوربن در شهر ناپل ایتالیا به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است. این تونل پر از ماشین، موتورسیکلت و دیگر اشیای قدیمی است که سال ها به فراموشی سپرده شده بودند و بعد از گذر چند دهه، دوباره کشف شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این تونل شگفت انگیز آشنا شوید.

تونلی فراموش شده در ناپل، پارکینگ ماشین های قدیمی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

حدود صد و پنجاه متر آن طرف تر از میدان پیازا دل پلبیسیتو در مرکز شهر ناپل ایتالیا، ورودی تونل بوربن واقع شده است که حدود 30 متر زیر زمین حفر شده و شامل 530 متر پیاده رو، غارهای بزرگ و کانال های زیرپیاده روی تنگ و باریک است. این تونل در اواسط قرن 19 ساخته شده و بعد از جنگ جهانی دوم، به فراموشی سپرده شد، تا این که در اوایل قرن بیست و یک دوباره کشف شد.

این تونل به عنوان راه فرار از کاخ سلطنتی و توسط پادشاه فردیناند دوم بوربن ساخته شد که در دوران نابسامانی های ناپلئونی، از سرنگونی حکومتش توسط شورشیان می ترسید. از سال 1816، سه انقلاب علیه حکومت بوربن شکل گرفت و شدیدترین آن ها در سال 1848 بود که انقلابیون حکومت و پادشاهی را به مدت 16 ماه به تصرف خود درآوردند. بعد از این که در سال 1849 شاه فردیناند دوم دوباره به قدرت رسید، با عجله قانون اساسی جدید را بازنویسی کرد و شروع به چیدن برنامه ای امن برای فرار کرد که هنگام شورش مردم آن را به اجرا درآورد.

پادشاه دستور داد که یک تونل فرار به وسیله سنگ های آتشفشانی، زیر شهر ناپل بسازند که از سیستم کانال آب شهر به نام کارمینیانو استفاده کردند که در اوایل سال های 1600 ساخته شده بود. این تونل کاخ سلطنتی را به پادگان نظامی وصل می کرد و در منطقه ای قرار داشت که امروزه با نام ویا مورلی شناخته می گردد. اما قبل از این که ساخت تونل به اتمام برسد، پادشاه فردیناند دوم در سال 1859 فوت کرد و تونل به حال خود رها شد. بعد از مدت کوتاهی، پادشاه جدید ایتالیا مورد حمله فدائیان و متحدان نهاده شد.

تونل تا شروع سال 1930 بلااستفاده مانده بود تا این که در آن سال ها به عنوان انبار خودروهای توقیف شده و قاچاق مورد استفاده نهاده شد. در طول جنگ جهانی دوم، فضای این تونل به یک بیمارستان نظامی و پناهگاه تبدیل شد. بعد از جنگ و قبل از این که این تونل مهر و موم شده و به فراموشی سپرده گردد، به مکانی تبدیل شد که آوارهای دوران جنگ، مانند آوار ساختمان، دستگاه های تلویزیون و یخچال های قدیمی، اتومبیل ها و موتورسیکلت های خراب و مجسمه های مرمر هواداران فاشیست را نگهداری می کردند.

امروزه این تونل با آوارهای انباشته شده به یک گالری به نام گالری بوربنیکا تبدیل شده است که تمام مردم می توانند از اتومبیل ها و موتورسیکلت های قدیمی، پناهگاه های قدیمی و مخازن آب باستانی و دیگر آثار موجود این تونل بازدید نمایند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 474

به "تونلی فراموش شده در ناپل، پارکینگ ماشین های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونلی فراموش شده در ناپل، پارکینگ ماشین های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید