تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند

به گزارش مجله عکسفا، دنا پلاس ایران خودرو دو سال پس از عرضه دنا، یعنی در سال 1395 با سرمایه گذاری 55 میلیارد تومانی ایران خودرو عرضه شد. دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که طراحی جدیدتر و امکانات رفاهی بیشتری دارد.

تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند

حذف آپشن که به کار دائمی خودروسازان عزیزمان تبدیل شده، مدتی پیش به محصول دنا پلاس رسید و باعث شد تا ایران خودرو دنا پلاس را با تیپ بندی جدیدی روانه بازار کند.

در ابتدا باید بگوییم در واقع دنا پلاس تیپ 1 همان نسخه ای از دنا پلاس بوده که بعضی از آپشن ها از آن حذف شده است و دیگر بدون بعضی از امکانات رفاهی عرضه می گردد. دنا پلاس تیپ 2 هم نسخه قبلی این خودرو بوده که با امکانات بیش تری عرضه می شد.

در گام نخست پیشرانه EF7 پلاس که به NA پلاس هم معروف است، جایگزین پیشرانه EF7 فعلی می گردد. این پیشرانه 1645 سی سی از نوع 4 سیلندر و 16 سوپاپ بوده و به فناوری پمپ روغن متغییر و زمان بندی متغییر دوگانه سوپاپ ها (DVVT) مجهز شده است.

جرم موتور EF7 پلاس کمتر از EF7 است و از سویی با تغییر بعضی نسبت ها، مصرف سوخت یک لیتری کمتری را در حالت ترکیبی دارد. بعلاوه، توان این پیشرانه 115 اسب بخار با گشتاور 160 نیوتن متر اعلام می گردد و جعبه دنده 6 سرعته دستی شرکت نیرو محرکه توان این پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

بیشتر بخوانید: پژو 207 صندوقدار پانوراما سال آینده به بازار می آید

دنا پلاس 6 دنده دستی با پیشرانه EF7 پلاس تفاوتی در بحث امکانات رفاهی و ایمنی با نسخه های فعلی ندارد و تنها این احتمال داده می گردد که جعبه فرمان کمکی برقی هم بر روی این خودرو نصب گردد. حضور گیربکس 6 دنده بر روی این خودروی دنده ای سبب شده تا بشینه سرعت دنا پلاس EF7 پلاس افزایش پیدا کند و از سویی با مصرف سوخت کمتر، نفوذ صدا به کابین این خودرو هم نسبت به نسخه های قبلی کاهش پیدا نماید.

یکی دیگر از تیپ های دنا پلاس 6 دنده دستی، نسخه توربو آن است که در حال حاضر به صورت آزمایشی با پیشرانه TC7 فراوری می گردد. این پیشرانه 150 اسب بخار را با گشتاور 215 نیوتن متر فراوری می نماید و گیربکس 6 دنده توان خودرو را به چرخ های جلو می رساند. اما قرار است تا پس جاری شدن نصب پیشرانه EF7 پلاس بر روی دنا پلاس ها، پیشرانه TC7 پلاس هم به فراوری انبوه برسد.

بیشتر بخوانید: تعیینات و ویژگی های سمند اتوماتیک تعیین شد

این پیشرانه نیز نسخه ارتقا یافته TC7 است و به فناوری DVVT و پمپ روغن متغییر مجهز شده است. 163 اسب بخار قدرت و گشتاور 245 نیوتن متر از جمله ویژگی های این نسخه از دنا پلاس توربو خواهد بود. قرار است تا دنا پلاس توربو 6 دنده دستی با پیشرانه TC7 پلاس، به فرمان کمکی برقی مجهز گردد و امکاناتی نظیر سانروف، رینگ های 16 اینچی، غربیلک فرمان چرم و … بر روی آن وجود داشته باشد.

بدیهی است که اعلام تیپ های آپشنی و امکاناتی باید در راستای حق انتخاب بیشتر مشتری باشد و نباید خودروسازان به خاطر مسائل خود، در دوره ای بدون هماهنگی با مشتری به اجبار تیپ مورد نظر خود را در اختیار خریداران قرار دهند.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2082

به "تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید