جهادگران دانشگاه علوم پزشکى ایلام به مردم روستاى سرطاف خدمت رسانى کردند

به گزارش مجله عکسفا، کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی ایلام در روستای سرطاف شهر ایلام اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک روزه با همکاری 20 نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه کرد.

جهادگران دانشگاه علوم پزشکى ایلام به مردم روستاى سرطاف خدمت رسانى کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در روستای سرطاف شهر ایلام اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک روزه با همکاری 20 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مرکز جامع سلامت این روستا کرد.

در این اردوی جهادی یک روزه که با استقبال اهالی روستای سرطاف رو به رو شد 135 نفر شامل 70 نفر زن و 35 نفر مرد و 30 کودک از اهالی مورد غربالگری قرار گرفتند.

خدمات درمانی این اردو در قالب 5 ایستگاه مامایی، دندان پزشکی، پزشک عمومی، بینایی سنجی، غربالگری و آموزش بیماری های مزمن انجام گرفت.

ایستگاه مامایی این اردو 20 نفر مراجعه کننده داشت که برای همه آن ها غربالگری سرطان سینه و آموزش های مربوطه انجام گرفت و معاینه 14 نفر که دارای علائم عفونت بودند با تشخیص نوع عفونت و تجویز دارو های مورد نیاز، بررسی و مشاوره در رابطه با سونوگرافی انجام شد و انجام مراقبت معمول بارداری برای 1 نفر خانم باردار صورت گرفت.

مراجعین به ایستگاه دندان پزشکی هم 35 نفر شامل 25 کودک و 10 نفر بزرگسال بودند که مشکل عمده آن ها پوسیدگی حاد دندان ها بود که با توجه به معاینات اجرا شده، امکان ترمیم آن ها وجود نداشت که به دانشکده دندان پزشکی ارجاع داده شدند.

همچنین بر اساس مشاهدات، سطح بهداشت دهان و دندان مراجعین بسیار ضعیف بود که آموزش های لازم در این رابطه انجام و پک های بهداشتی شامل مسواک و خمیر دندان که تامین بودجه آن از طریق پویش خیریه انجام گرفت به تمام مراجعه کنندگان اهدا شد.

در ایستگاه بینایی سنجی هم طبق غربالگری اجرا شده 70 درصد بچه ها مراجعه کننده از شرایط بینایی مطلوبی برخوردار بودند و تنها تعداد 5 کودک شماره چشم کمتر از 0.7 داشتند که به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

در ایستگاه غربالگری و آموزش بیماری های مزمن هم سنجش قند خون، فشار خون و آموزش برای تعداد 100 نفر مراجعه کننده انجام گرفت و افرادی که اطلاعات درستی از شرایط سلامت آن ها در دسترس نبود به پزشک تیم جهت بررسی های بیشتر ارجاع داده شدند.

یک مورد بیمار با قند خون بالا هم شناسایی و به پزشک ارجاع داده شد و همچنین 30 مورد پره دیابت و 3 مورد افت قند خون و 25 مورد فشار خون بالا شناسایی شد که بعد از آموزش های مورد نیاز جهت اقدامات درمانی به پزشک ارجاع داده شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1685

به "جهادگران دانشگاه علوم پزشکى ایلام به مردم روستاى سرطاف خدمت رسانى کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهادگران دانشگاه علوم پزشکى ایلام به مردم روستاى سرطاف خدمت رسانى کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید