تور قطر: قطر: شهری برای آموزش

به گزارش مجله عکسفا، قطر به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگ برای بهبود آموزش عالی در این کشور هزینه زیادی نموده است

از سویی دیگر، مقامات دوحه به تشویق دانشگاه های بین المللی برای راه اندازی دانشگاه های خارجی در حومه مرکز قطر مبادرت نموده اند.

تور قطر: قطر: شهری برای آموزش

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در سال 2011، موضوع تأسیس کالج دانشگاهی لندن به عنوان اولین دانشگاه بریتانیایی در قطر مطرح شد تا در کنار شش دانشگاه متعلق به ایالات متحده و یک دانشگاه فرانسوی در این کشور فعالیت خود را آغاز کند. پایه و اساس توسعه طرح های مربوط به آموزش و پرورش در قطر، بخشی از تعهد مداوم دوحه به سیاست های ترقی جویانه است. بر اثر این سیاست ها برداشتن تمرکز از اقتصاد نفتی و ایجاد یک مرکز محلی و بین المللی آموزش در قطر در دستور کار قرار گرفته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

از آنجائیکه نوسازی سریع در کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس مورد توجه سیاستمداران این کشورها قرار گرفته، توجه به سیاست ها و شیوه هایی به منظور توجه به نیازهای مردم در دستور کار قرار گرفته است. در این چارچوب ارائه خدمات بر اساس استانداردهای بین المللی به منظور بهبود شرایط در این کشورها اهمیت یافته است.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه هایی که در قطر تأسیس می شوند، تقریبا دقیقا همان آموزش هایی را که در دانشگاه مرکزی به دانشجویان ارائه می گردد را عرضه می نمایند. از سویی دیگر، اساتیدی که در دانشگاه اصلی تدریس می نمایند نیز برای تدریس به دانشگاه های قطر می آیند، به این ترتیب، دانشجویان قطری در حالیکه در کشور خودشان هستند، خدمات آموزشی بین المللی را دریافت می نمایند.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه کورنل، اولین مرکز آموزشی بین المللی قطر است که در سال 2001 گشایش یافت. در حالی که تأسیس دانشگاه های بین المللی در قطر بر اعتبار این کشور افزوده است، بعضی مفسران تحلیل می نمایند که وجود دانشگاه های مورد بحث در قطر به لیبرالیزه شدن قطر نیز منجر می گردد. مهم اینکه؛ پروژه تأسیس دانشگاه های بین المللی در قطر به وسیله موزه بنت ناصر، همسر امیر قطر و یک زن فعال سیاسی در این کشور به پیش برده می گردد.

این دانشگاه ها امکان برگزاری کلاس ها را به صورت مختلط در قطر به وجود آورده است و این موضوع در کشوری مانند قطر که بعضی محافظه کاری ها در آن وجود دارد، جالب توجه است.

تأسیس دانشگاه های بین المللی، به معروفیت قطر به عنوان یک کشور لیبرال در خاورمیانه که در پی ایجاد پل هایی میان خودش با عرصه بین الملل می باشد، افزوده است. نحوه فعالیت دانشگاه های بین المللی در قطر با دقت به وسیله یک کمیته معین می گردد تا بیشترین سود را برای قطر به ارمغان بیاورد. از سویی دیگر، رشته هایی مانند اقتصاد، پزشکی و روزنامه نگاری که قطر در این زمینه ها به لحاظ آموزشی سابقه خوبی نیز دارد، در دستور کار قرار می گیرد. دانشگاه UCL نیز در حال حاضر، در رشته هایی مانند باستان شناسی، حفاظت از منابع طبیعی، میراث فرهنگی و مطالعات موزه در قطر دانشجو می پذیرد.

لازم به ذکر است؛ موزه ملی قطر در سال 2014 به وسیله ژان نوول، معمار فرانسوی نوسازی شد و به نظر می رسد که در آینده از آخرین فارغ التحصیلان دانشگاه های بین المللی در چارچوب پروژه بزرگ تحقیق و توسعه فرهنگ قطر، استفاده گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1945

به "تور قطر: قطر: شهری برای آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: قطر: شهری برای آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید