حلقه اطلاعاتی پنج چشم دور آلمان و ژاپن علیه چین و روسیه

به گزارش مجله عکسفا، حلقه اطلاعاتی پنج چشم دور آلمان و ژاپن علیه چین و روسیهائتلاف اطلاعاتی گروه پنج چشم در سال 2018 با دادن مشاوره به هم فکران و متحدان خود درباره نحوه مواجهه با چین و روسیه، نسبت به پاسخ مشترک به نفوذ روزافزون این دو کشور اقدام نموده اند.

حلقه اطلاعاتی پنج چشم دور آلمان و ژاپن علیه چین و روسیه

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا دراین باره به رویترز گفت مشاوره دقیق در خصوص بهترین شیوه برای همکاری بیشتر میان اعضای گروه پنج چشم در حال انجام است تا مانع از نفوذ چین و روسیه در کشورهای دیگر ازجمله آلمان و ژاپن شویم.

در میتینگ ماه اوت اعضا شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در گلد کاست، روی به اشتراک گذاری بیشتر دیتا علیه دخالت ها و نفوذ خارجی ها تأکید شد.

گفته می گردد دو کشور آلمان و ژاپن دست به همکاری با گروه پنج چشم زده و بعضی منابع از همکاری فرانسه نیز سخن گفته اند که هنوز تائید نشده است.

هدف اصلی از این همکاری ممانعت از سرمایه گذاری چین در صنایع های تک و پیشرفته آلمان و ژاپن است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می گردد.

به گفته منابع مطلع بازداشت مدیر اقتصادی هوآوی در راستای چنین همکاری ای میسر شده است تا مانع از نفوذ بیشتر چین در کشورهای غربی شوند.

نکته قابل توجه بعد از بازداشت دیپلمات سابق کانادا در چین، مقامات کانادایی از مهم بودن رابطه با چین سخن رانده و گفته اند به حفظ روابط ادامه می دهند.

پس از بازداشت خانم مینگ در کانادا، مقامات آمریکایی مدعی شدند که هوآوی به وسیله یک کمپانی واسط در هنگ کنگ تجهیزات مخابراتی به ایران فروخته و قوانین آمریکا را نقض نموده است.

چین ضمن محکومیت این بازداشت اعلام نموده است که به هر اقدامی که لازم باشد دست می زند و دیروز دومین کانادایی در چین بازداشت شد تا غرب بداند چین بسیار جدی عمل خواهد نمود.

فوریه سال جاری مقامات اف بی آی، سیا و NSA اظهار داشتند از تجهیزات هوآوی استفاده نخواهند کرد و کمپانی چینی تحت فشار شدید نتوانست گوشی های خود را به وسیله اپراتورهای آمریکایی در این کشور به فروش برساند.

هوآوی در فناوری 5 جی سرآمد بوده و به همین خاطر آمریکا، استرالیا و نیوزیلند گفته اند از فناوری 5 جی هوآوی در زیرساخت های خود استفاده نخواهند کرد. انگلیس نیز تلویحاً عدم استفاده از 5 جی هوآوی را اظهار داشت.

ژاپنی ها نیز به تبعیت از غرب عدم استفاده از هوآوی را در دستور کار خود قرار داده و سافت بنک ژاپن در توسعه 4G LTE از نوکیا و اریکسون به جای هوآوی استفاده نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 379

به "حلقه اطلاعاتی پنج چشم دور آلمان و ژاپن علیه چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه اطلاعاتی پنج چشم دور آلمان و ژاپن علیه چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید