خبرنگاران میزان تولیدات کشاورزی قزوین از برنامه اقتصاد مقاومتی فراتر رفت

به گزارش مجله عکسفا، قزوین-خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان تولیدات کشاورزی این استان در سال جهش تولید از برنامه های مشخص شده اقتصاد مقاومتی فراتر رفت.

خبرنگاران میزان تولیدات کشاورزی قزوین از برنامه اقتصاد مقاومتی فراتر رفت

به گزارش خبرنگاران، فاطمه خمسه روز یکشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی قزوین افزود: سال جاری در تولید محصولات مهم کشاورزی در استان با وجود مسائل مختلف در زمینه تامین کود و نهاده ها هیچ کمبودی را شاهد نبودیم.

وی گفت: در سال جاری شاهد تولید 330 هزار تن گندم، 61 هزار تن گوشت سفید، 28 هزار تن گوشت قرمز، 600 هزار تن شیر و 74 هزار تن تخم مرغ در قزوین بودیم که مازاد مصرف مردم بود و بخشی از نیازهای سایر هموطنان به این محصولات را تامین کردیم.

این مسوول در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم استان قزوین در برخورداری از کشاورزان نمونه ملی دوره 98-99 ، گفت: در دوره قبل رتبه نخست کشمش را از این حیث به خود اختصاص دادیم و این در حالی است که مساحت و تعداد کشاورزان قزوین نسبت به خیلی از استان ها به ویژه قطب های کشاورزی کشور شامل خراسان رضوی، فارس، خوزستان و آذربایجان های شرقی و غربی بسیار کمتر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه اظهار امیدواری کرد تجربیات کشاورزان نمونه استان مورد استفاده سایر بهره برداران قرار گرفته و شاهد ارتقای بهره وری و رشد عملکرد در این حوزه باشیم.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای 489 هزار هکتار بهره بردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1465

به "خبرنگاران میزان تولیدات کشاورزی قزوین از برنامه اقتصاد مقاومتی فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان تولیدات کشاورزی قزوین از برنامه اقتصاد مقاومتی فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید