خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران : معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیش نویس لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان تدوین شده است، گفت: احتمالاً تا دو الی سه هفته آینده این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش به نقل از تسنیم، با توجه به اهمیت همسان سازی حقوق بازنشستگان برطرف تبعیض از پرداختی میان شاغلان و بازنشستگان و تأثیری که این موضوع بر معیشت این قشر از جامعه دارد، ابهامی که مطرح شده این است که آیا لایحه همسان سازی با در نظر دریافت نکات فنی لازم و منابع تعیین در دولت فعلی به مجلس ارائه خواهد شد یا خیر. چرا که در صورت عدم ارائه این لایحه در دولت فعلی با توجه به بحث تغییر کابینه و تغییر احتمالی اولویت ها محتمل است سرنوشت این لایحه جهت دیگری را در پیش گیرد.

در همین خصوص پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با تسنیم در پاسخ به سؤالی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت دوازدهم، گفت: در حال حاضر پیش نویس لایحه تدوین شده و اگر مسائل فنی آن نهایی و به هیئت دولت داده گردد، بنده فکر می کنم این اتفاق رخ دهد.

وی در مورد محدوده زمانی پیش بینی شده برای ارائه این لایحه به مجلس گفت: بنده فکر می کنم تا دو الی سه هفته آینده این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

به دلیل مسائل کرونا و تورم، یک نابرابری در پرداخت به بازنشستگان به وجود آمده بود. در ماده 30 قانون ششم، موضوع برطرف تبعیض مطرح شد که از سال 96 در دستور کار نهاده شد. این مورد برای صندوق های لشگری و کشوری در ردیف های بودجه در نظر گرفته شد و تا امروز رقمی حدود 120 هزار میلیارد تومان برای این منظور تخصیص پیدا نموده است.

در کنار این موضوع 153 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد تا از این طریق افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز از این موضوع برخوردار شوند. با این اقدامات حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به میانگین حدود هفت میلیون تومان و در بخش تأمین اجتماعی این رقم به میانگین حدود پنج میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که معمولاً لوایح ارائه شده از سوی ارگان های مختلف معمولاً تا چندین ماه در کمیسیون های مختلف دولت از جمله باقی مانده تا آنالیز شوند و باید دید آیا این لایحه در دولت دوازدهم به مجلس ارائه خواهد شد یا خیر.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1672

به "خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید