حمایت از صنایع دستی به معنی حمایت از کارآفرینی و توسعه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش مجله عکسفا، ایرنا/ براساس سخنان سخنگوی دولت، حمایت از صنایع دستی به معنی حمایت از کارآفرینی و توسعه اقتصاد مقاومتی است.

حمایت از صنایع دستی به معنی حمایت از کارآفرینی و توسعه اقتصاد مقاومتی است

علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی و سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به جنس این حوزه از نظر اقتصادی برای ما مهم است. دولت به حوزه اقتصادهای خرد و خانگی بویژه حوزه هایی که زنان و مخصوصا زنان سرپرست خانوار در آن بیشتر فعال هستند، نگاه ویژه ای دارد. اولویت دولت حمایت از همین گونه مشاغل است.

سخنگوی دولت ادامه داد: حمایت از صنایع دستی یعنی هم حمایت از کارآفرینی و هم توسعه اقتصاد مقاومتی و خودبنیان که از طریق آن از اقشار آسیب پذیر مثل زنان سرپرست خانوار بطور ضمنی حمایت می شود. علاوه بر اینکه در این صنعت هنر نهفته است. در سند تحول دولت هم حوزه گردشگری و هم حوزه صنایع دستی جزو محورهای جدی دولت مردمی قلمداد شده و در اولویت قرار گرفته است.

بهادری جهرمی گفت: هر مقام مسئولی در هر سطحی اگر به نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیاید، هم برای خودش دستاوردی دارد و هم می تواند برای این مجموعه کمکی باشد برای حمایت از هر یک از این حوزه ها تلاش کند.

وی شرح داد: البته اعتقاد دولت این است که این حوزه ها باید به شیوه مردمی اداره شود و پیش برود و بخش خصوصی باید فعال شود ولی همین فعالیت نیازمند حمایت دولت و برطرف موانع است که دولت این رویکرد را با جدیت در پیش دارد.

بهادری جهرمی گفت: به سهم خودمان پیگیر مسائل خواهیم بود. مثلا بحث هزینه های گاز و برق را که از طریق جامعه هتلداران مطرح شد، در حد توان پیگیری خواهیم کرد و حتما در جلسات ستاد هماهنگی دولت برای تحقق مصوبات تلاش خواهیم کرد که با پیگیری خود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبیعتا نتیجه بخش خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر موضوعی در سطح دولت یا ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود، باید حتما اجرایی شود و هرجا که همکاری نمی کند باید دید مشکل چیست، آن را شناسایی و برطرف کرد.

سخنگوی دولت گفت: طبق گزارشی که از سازمان برنامه و وزارت اقتصاد ارائه شده، درخصوص تامین منابع تبصره 18، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالترین وزارتخانه در جذب منابع بود، آن هم با وجود پاره ای مسائل اجرایی که در استانها وجود داشته است.

سخنگوی دولت گفت: نمایشگاه ها علاوه بر اینکه کمک می کنند با حوزه گردشگری آشنایی حاصل شود، باعث می شوند مسائل این صنعت شناسایی و برطرف شود. این همنشینی ها کمک می کند فعالان حوزه خیلی از مسائلشان را بین خودشان حل و فصل کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1972

به "حمایت از صنایع دستی به معنی حمایت از کارآفرینی و توسعه اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صنایع دستی به معنی حمایت از کارآفرینی و توسعه اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید