درمان نقص شنوایی با ابزار یک دلاری!

به گزارش مجله عکسفا، پژوهشگران آمریکایی، نوعی ابزار یاری شنوایی ابداع نموده اند که هزینه تهیه آن، کمتر از یک دلار است.

درمان نقص شنوایی با ابزار یک دلاری!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، شاید به زودی یک ابزار یاری شنوایی چاپ سه بعدی که هزینه آن کمتر از یک دلار است، در دسترس افراد ناشنوا قرار بگیرد و به آنها در شنیدن یاری کند.

سعد بهاملا(Saad Bhamla) و سهام سینها(Soham Sinha)، پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا(GT)، ابزاری ابداع نموده اند که با استفاده از تجهیزات الکترونیکی کم هزینه و در دسترس و همچنین یک روکش چاپ سه بعدی ساخته شده است. ساخته این ابزار جدید، بر اساس طراحی های ابتدایی ابزار یاری شنوایی اجرا شده که پیشتر ارائه شده اند.

بهاملا و سینها، این ابزار یاری شنوایی را برای افرادی ساخته اند که با افزایش سن، به نقص در شنوایی و از دست دادن آن دچار می شوند. این مشکل، در حال حاضر بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. افرادی که به این نوع از نقص شنوایی دچار می شوند، با دشواری هایی در شنیدن صداهای بلند رو به رو هستند؛ در نتیجه این ابزار سعی می نماید تا این صداها را تقویت کند.

گزارش ها حاکی از این هستند که از هر 40 نفری که در کشورهای در حال توسعه به ابزار یاری شنوایی احتیاج دارند، یک نفر از عهده تهیه آن برمی آید. اگرچه در حال حاضر ابزارهای ارزانتری هم وجود دارند اما این ابزارها معمولا برای افراد مبتلا به شنوایی خفیف مناسب هستند.

این ابزار شنوایی جدید، یک مدار داخلی دارد که صدا را بیش از حد افزایش می دهد اما بهاملا و سینها سعی دارند شدت صدا را کاهش دهند.

بهاملا گفت: من ابزار یاری شنوایی دیگری نمی شناسم که تا این اندازه، ارزان باشد. اگرچه پژوهشگران دیگری هم سعی نموده اند تا ابزارهای یاری شنوایی کم هزینه ای بسازند اما قیمت این ابزارها معمولا حدود 100 دلار است.

اگرچه ابزارهای یاری شنوایی معمولا هزینه بالایی دارند اما هزینه، تنها مانع تهیه آنها نیست. حتی در کشورهایی مانند انگلستان که ابزارهای یاری شنوایی، رایگان هستند، تنها دو میلیون نفر از شش میلیون نفری که به مشکل شنوایی مبتلا هستند و به این ابزارها احتیاج دارند، از آنها استفاده می نمایند. بسیاری از افراد حتی نمی دانند که به نقص شنوایی مبتلا هستند؛ در نتیجه برای استفاده از ابزار یاری شنوایی اقدام نمی نمایند.

منبع:ایسنا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 477

به "درمان نقص شنوایی با ابزار یک دلاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نقص شنوایی با ابزار یک دلاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید