دوربینی که حس لامسه را به ربات ها اضافه می نماید

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، طراحی پوست الکترونیک برای ربات ها و افزودن حس لامسه به آنها می تواند کاربردهای جدیدی را برای این محصولات فناورانه به ارمغان آورد.

دوربینی که حس لامسه را به ربات ها اضافه می نماید

پژوهشگران دانشگاه کورنل رویکرد جدیدی را در این زمینه به کار گرفته و سیستمی موسوم به شادو سنس ابداع نموده اند که مبتنی بر استفاده از یک دوربین قابل اتصال به لپ تاپ به وسیله پورت یو اس بی است. دوربین یادشده را می توان در زیر سطح پوست شفاف غیر الکترونیکی ربات ها هم نصب کرد.

زمانی که فردی سطح بیرونی یک ربات مجهز به این دوربین را لمس کند، تغییر شدت تابش نور ناشی از نزدیک شدن دست به سطح بیرونی ربات توسط دوربین ثبت می گردد و سپس دوربین به صورت اتوماتیک راستا سایه ایجاد شده را تعقیب می نماید و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی منطقه لمس را دقیقاً معین نموده و در خصوص واکنش مناسب تصمیم گیری می نماید. سپس فرامین مربوط به هر واکنش به ربات مذکور منتقل می گردد.

نمونه اولیه ربات ساخته شده با استفاده از این فناوری که دارای پوسته ای نایلونی است قادر است با استفاده از فناوری یادشده لمس با کف دست، لمس با دودست، بغل کردن، اشاره کردن و لمس با شدت و ضعف متفاوت را تشخیص دهد. دقت این فناوری بسته به شدت و جهت لمس از 87.5 تا 96 درصد در نوسان است.

از این فناوری می توان برای فراوری نمایشگرهای لمسی پیشرفته و دیگر محصولات الکترونیکی لمسی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1468

به "دوربینی که حس لامسه را به ربات ها اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربینی که حس لامسه را به ربات ها اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید