ملاقات شمس و مولانا به لیست مناسبت های یونسکو افزوده شد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران، به نقل از از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، حجت الله ایوبی با اشاره به برگزاری جلسه روز پنجشنبه یونسکو اظهار کرد: برای من باعث خوشحالی و افتخار است که پرونده ای که از مدت ها قبل به مناسبت هزار و پنجاهمین سالگرد تولد شیخحسن خرقانی و هشتصدمین سالگرد دیدارشمس تبریزی و مولانا آماده شده بود تا برای سال 2022 و 2023 در لیست بزرگداشت های یونسکو قرار بگیرند، به ثمر نشست.

ملاقات شمس و مولانا به لیست مناسبت های یونسکو افزوده شد

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ راستا خود را به خوبی طی کرد و در جلسه روز پنجشنبه در پاریس این پرونده جمهوری اسلامی ایران مطرح و بدون هیچ مخالفتی به تصویب رسید. برای ما باعث خوشبختی است که هزار و پنجاهمین سالگرد تولد شیخحسن خرقانی شخصیت بی مانند ادبیات و فرهنگ و عرفان ایرانی اسلامی و از سویی ملاقات شمس تبریزی و مولانا در لیست بزرگداشت های یونسکو نهاده شد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تاکید نمود: این کار هوشمندانه ای بود که ما به جای ولادت و درگذشت، یک رویداد تاریخی ـ ملاقات شمس و مولاناـ که در حقیقت تولد اصلی مولانای امروز ما است را مطرح کردیم.

ما از شمس و مولانا نیز سخن گفتیم، از مرید و مراد

ایوبی ادامه داد: این دو اتفاق را به همه مردم ایران و شاهرود و به ویژه به مردم تبریز به عنوان زادگاه و شهر خوی به عنوان محل بارگاه شمس تبریزی تبریک می گویم و ما دو سال می توانیم در کشورهای مختلف به نام این دو شخصیت سخن بگوییم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1859

به "ملاقات شمس و مولانا به لیست مناسبت های یونسکو افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات شمس و مولانا به لیست مناسبت های یونسکو افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید