راهنمایان گردشگری سلامت اردبیل آموزش می بینند

به گزارش مجله عکسفا، برای اولین بار برای آموزش و تربیت راهنمایان گردشگری سلامت در استان مرزی اردبیل که یکی از مقاصد گردشگران سلامت است، برنامه ریزی شد.

راهنمایان گردشگری سلامت اردبیل آموزش می بینند

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، صغری فرشی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان پیش از ظهر یکشنبه 10 آذرماه در جلسه سامان دهی راهنمایان گردشگری اردبیل توضیح داد: این مهم به دلیل قابلیت های استان در حوزه گردشگری سلامت عملیاتی خواهد شد.

او با بیان اینکه اردبیل یکی از مقاصد گردشگری سلامت است، گفت: آب و هوا، شرایط اقلیمی، آب درمانی ها و در مجموع زیرساخت ها و امکانات درمانی این استان را به عنوان یکی از مقاصد سفر گردشگران سلامت ساخته است.

فرشی ادامه داد: به منظور رونق گردشگری سلامت و معرفی اردبیل به عنوان قطب سفرهای درمانی تربیت راهنمایان گردشگری سلامت مورد تاکید است و با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی مجری، این طرح عملیاتی خواهد شد.

او به تردد سالانه 1/5میلیون گردشگر خارجی از مرز بیله سوار اشاره نمود و افزود: تربیت راهنمایان سلامت موجب راهنمایی مسافران سلامت به استان و تقویت اقتصاد گردشگری استان خواهد شد.

معاون گردشگری استان اردبیل افزود: آموزش راهنمایان گردشگری ضرورت گریز ناپذیر است و با توجه به اینکه راهنمایان به عنوان مجریان بسته های سفر و سفیران فرهنگی استان هستند، آموزش راهنمایان مورد تاکید است.

او با تاکید به ضرورت نگاه تخصصی به فعالیت راهنمایان گردشگری، بیان نمود: در عین حال ارتقا دانش اجتماعی افراد به عنوان مخاطبان سفر و ارتقا مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست و طبیعت، با تقویت جوامع محلی می تواند منجر به رونق اقتصاد گردشگری گردد.

فرشی به ضرورت دانش افزایی سفر نیز تاکید نمود و گفت: ضروری است بسته های مناسب سفر برای نهادهای اجرایی و عموم مردم تعریف گردد.

او همچنین از تشدید نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری را یادآور شد و افزود: تعامل دفاتر و راهنمایان با اولویت مورد تاکید است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 521

به "راهنمایان گردشگری سلامت اردبیل آموزش می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری سلامت اردبیل آموزش می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید