راه اندازی مرکز رشد برای توسعه استارتاپ ها در زمینه علوم اعصاب و شناختی

به گزارش مجله عکسفا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه شورای راهبردی علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با یاری شرکت های دانش بنیان، یک مرکز رشد برای توسعه استارتاپ ها در زمینه علوم اعصاب و شناختی راه اندازی گردد.

راه اندازی مرکز رشد برای توسعه استارتاپ ها در زمینه علوم اعصاب و شناختی

به گزارش خبرنگاران، دومین شورای راهبردی علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر کوهپایه زاده و سایر اعضاء ، 28 اردیبهشت 1399 در سالن کنفرانس ستاد مرکزی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر محمدتقی جغتایی؛ مسئول برنامه جامع علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد مصوبات جلسه قبل و رویکردهای برنامه راهبردی شرح داد.

وی ارتقاء دانش نوروساینس در زمینه آموزش و پژوهش، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان را جزو اهداف اصلی برنامه راهبردی علوم اعصاب و شناختی برشمرد.

مسئول برنامه جامع علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: برنامه جامع علوم اعصاب و شناختی به منظور بهره گیری از ساختارهای موجود، هماهنگی بین ساختاری و حمایت از پروژه های راهبردی شکل گرفته است. شبکه نوروساینس باید در حوزه های آموزش، پژوهش، بالینی و فناوری ایجاد گردد.

در ادامه این جلسه، اعضای شورای راهبردی نظرات خود را پیرامون برگزاری دوره های بازتوانی شناختی آموزشی علوم اعصاب، تصویربرداری مغزی و روانپزشکی اینترنشنال اعلام کردند.

در بخش دیگری از این جلسه، موضوع راه اندازی استارتاپ و ایجاد شرکت دانش بنیان روانسنجی در زمینه علوم اعصاب و شناختی مطرح شد.

همچنین در مورد تکنولوژی های مورد احتیاج حوزه علوم اعصاب و شناختی، هسته های پژوهشی، برگزاری دوره های آموزش مجازی و بومی سازی دانش مغز بحث و گفتگو شد.

در انتها دکتر جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه، اعلام کرد: راهبردهای برنامه نوروساینس در حوزه های مختلف آنالیز و در راستای اجرای پروژه های این حوزه از ظرفیت های معاونت ها استفاده گردد. شورای راهبردی، مسیری برای تسهیل کردن تفکرات علمی است.

کوهپایه زاده ادامه داد: با یاری شرکت های دانش بنیان، یک مرکز رشد برای توسعه استارتاپ ها در زمینه علوم اعصاب و شناختی راه اندازی گردد. همچنین تفاهم نامه بودجه ای برای تحقق و پیشبرد اهداف این برنامه راهبردی در نظر گرفته گردد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی در انتها، کاهش وابستگی به دانشگاه در این برنامه را به عنوان سیاست عمومی معرفی کرد و اضافه کرد: در امسال باید بستر اجرای برنامه راهبردی علوم اعصاب و شناختی بر اساس احتیاجهای جامعه فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 991

به "راه اندازی مرکز رشد برای توسعه استارتاپ ها در زمینه علوم اعصاب و شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز رشد برای توسعه استارتاپ ها در زمینه علوم اعصاب و شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید