راه های درمان درد قلب؛ برای قلب درد چی خوبه؟

به گزارش مجله عکسفا، راه های درمان درد قلب؛ برای قلب درد چی خوبه؟ درد قلب ممکن است به علت مسائل ریوی، مری، ماهیچه ها، دنده ها یا اعصاب شما ایجاد گردد. بعضی از این شرایط، جدی بوده و از عوامل تهدید کننده به شمار می فرایند و بعضی دیگر هم ممکن است دلایل ناشناخته ای داشته یا مشکل ساز نباشند.

راه های درمان درد قلب؛ برای قلب درد چی خوبه؟

خبرنگاران| قطعا درد قفسه سینه چیزی نیست که نادیده گرفته گردد، اما شما باید بدانید که علل بسیاری ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه قلب و قفسه سینه گردد. در حقیقت، درد قلب یکی از درد های شایع مخصوصا در سنین بالا است که حتی ممکن است به قلب مربوط نباشد.

درد قلب ممکن است به علت مسائل ریوی، مری، ماهیچه ها، دنده ها یا اعصاب شما ایجاد گردد. برخی از این شرایط، جدی بوده و از عوامل تهدید نماینده به شمار می فرایند و برخی دیگر هم ممکن است دلایل ناشناخته ای داشته یا مشکل ساز نباشند.

در صورتی که دچار درد در ناحیه قلب شدید، بهترین راه چاره این است که یک پزشک متخصص شرایط شما را ارزیابی کند. ممکن است احساس درد در قفسه سینه از گردن تا ناحیه شکم ایجاد شده و گسترش پیدا کند. درد در قفسه سینه ممکن است بسته به شرایط به صورت زیر باشد:

  • خستگی
  • داغ شدن
  • احساس تنگی نفس، تیرکشیدن قلب یا احساس فشار

در حالی که ایجاد درد از شایع ترین علامت های مسائل قلبی محسوب می گردد، می توان گفت که برخی از علائم ممکن است در قفسه سینه، همراه با درد یا بدون درد باشد. به طور خاص می توان گفت که علائم غیر معمولی در زنان بیشتر به دلیل اختلالات قلبی گزارش شده است.

علائمی مانند، حس فشار یا تنگی در قفسه سینه، درد در بازو، خستگی و سرگیجه، درد شکمی، تهوع و درد در هنگام اعمال فشار. درد در ناحیه قلب می تواند به صورت سوزش، تیر کشیدن و یا احساس درد در پشت گردن و یا بازو باشد.

یکی دیگر از علل بالقوه درد قلب اضطراب و حملات روحی و عصبی است. برخی علائم مرتبط با این شرایط عبارتند از سرگیجه، احساس تنگی نفس، احساس سوزن سوزن شدن و لرزش.

در صورت بروز شک و تردید در خصوص هر گونه درد در ناحیه قفسه سینه، به خصوص درد های ناگهانی یا به دنبال مصرف دارو های ضد التهابی و یا سایر موارد مشابه، به پزشک مراجعه نموده و در خصوص رژیم غذایی خود هم مشاوره شوید.

نشانه های اضطراب در افراد مختلف متفاوت است. حتی برخی روزها علائم یک نفر هم یکسان نیست. اضطراب به شکل های گوناگونی بروز می نماید و به همین دلیل درک نشانه های ناشی از آن سخت است.

درد قفسه سینه ناشی از اضطراب برای هر شخص متفاوت است. ممکن است برخی افراد این درد را به صورت تدریجی تجربه نمایند؛ اما برای برخی دیگر تجربه این درد به صورت ناگهانی و غیرمنتظره باشد. درد قلب یا قفسه سینه ناشی از اضطراب می تواند به شکل های زیر بروز کند:

  • درد ناگهانی و تیز
  • احساس درد به مدت طولانی
  • درد شدید و ناگهانی غیرمعمول یا گرفتگی
  • احساس سوزش یا بی حس شدن
  • تیر کشیدن
  • انقباض یا انبساط

اگر تا به حال همراه با اضطراب، در قفسه سینه خود دردی حس ننموده اید؛ ممکن است با تجربه آن نگران شوید. بسیاری از افراد فکر می نمایند دچار حمله قلبی شده اند و برای درمان به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می نمایند.

گاهی وقتها تپش قلب آنقدر شدید میگردد که احساس سرگیجه یا گیجی به فرد دست میٰدهد. چنین فردی فکر می کند نمیتواند راه برود . در این حالت اگر میتوانید، بلند شوید و چند قدم راه بروید. پیاده روی به جریان خون یاری میکند و ظاهرا برای تپش قلب مانند آرامبخشی طبیعی عمل می نماید.

تپش قلب به تنهایی نمی تواند موجب استرس گردد. در واقع، چون افراد تپش قلب را نشانه بیماری قلب میدانند، دچار استرس می شوند. به همین دلیل تنفس صحیح بسیار اهمیت دارد. آرام و کنترل شده نفس بکشید تا از تنفس سریع جلوگیری کنید.

خمیازه یا نفس های عمیق بکشید، زیرا اگر چه ممکن است بدن تان به اکسیژن بیشتری نیاز نداشته باشد، اما گاهی این احساس به انسان دست می دهد که به اندازه کافی اکسیژن وارد بدنش نشده است.

یادتان باشد که توجه بیش از حد به ضربان قلب می تواند تپش قلب را بدتر کند. وقتی دائما درمورد ضربان قلب تان فکر کنید، فکر کردن درمورد چیز های دیگر سخت است. اما می توانید با انجام فعالیتهایی که ذهن تان را منحرف مینمایند حواس تان را از ضربان قلبتان پرت کنید، مثلا به یکی از دوستان تان زنگ بزنید چون صحبت کردن با کسی که دوستش دارید، آرامش بخش است و میتواند از فکر کردن زیاد درمورد ضربان قلب جلوگیری کند.

کافئین آن قدر ها هم بد نیست که بیشتر کارشناسان ادعا می نمایند، اما هیچ شکی در این نیست که میتواند بیشتر افراد مبتلا به استرس را دچار ترس کند. روزی یک فنجان قهوه اشکالی ندارد، اما هرچه بیشتر گردد، خطر تپش قلب و استرس هم بیشتر خواهد شد.

نوشیدن آب، نوعی تسکین دهنده طبیعی است. ظاهرا آب خنک اثر آرامشبخشی بر بدن دارد. ازآنجا که کمبود آب هم ممکن است یکی دیگر از علل تپش قلب باشد، این امکان وجود دارد که با نوشیدن آب، ضربان قلب نیز کاهش پیدا کند.

با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که درصورتی که از قبل، استرس داشته باشید، هیچ کدام از این ها نمی توانند تپش قلب را به کلی قطع نمایند. نباید فراموش کنید تمرکز بیش ازحد روی ضربان قلب می تواند موجب تپش قلب گردد. همچنین افرادی که سابقه حملات هراس داشته اند، به طورکلی بیشتر مستعد ابتلا به تپش قلب هستند. حتما فعالیت های کاهنده استرس را هم دنبال کنید.

سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می بخشد و از فراوری گاز در معده جلوگیری می نماید که در نتیجه باعث می گردد شما از درد قفسه سینه رها می شوید. اگر می خواهید نتیجه خیلی خوبی بگیرید، می توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب مصرف کنید.

معمولا بهتر است در صورت احساس درد در قلب خود به جای نگران شدن، مسرور باشید. به هر حال احتمالا این احساس وحشتناک نشانه حمله قلبی نیست بلکه نشانه وحشت زدگی یا حمله پانیک است.

تقریبا یک چهارم افرادی که به دلیل درمان درد قفسه سینه به اورژانس بیمارستان ها مراجعه می نمایند، دچار حمله پانیک شده اند. بسیاری از این بیماران زنان جوان هستند. این دسته از بیماران بیشتر دچار اختلال های پانیک می شوند ولی ابتلا به بیماری قلبی در آن ها نادر است.

درد قفسه سینه یا درد قلب یکی از نشانه هایی است که می تواند به دلیل حمله پانیک رخ دهد اما بیشتر وقت ها اختلال های پانیکی که در زنان جوان با درد قفسه سینه همراه است، به موقع تشخیص داده نشده و درمان هم نمی شوند.

احساس دردی سنگین در قسمت مرکزی قفسه سینه و ایجاد فشار و انقباضی که می تواند تا فک یا بازوی چپ نیز گسترش یافته و حس گردد از نشانه های معمول حمله قلبی در آقایان است.

زنان هم نشانه های مشابهی دارند، اما درد نه تنها در ناحیه قفسه سینه بلکه در تیغه های شانه شخص نیز احساس می گردد. حتی ممکن است احساس درد به نواحی گردن و بالای کمر نیز منتقل گردد.

برخی وقت ها احساس اصلی مربوط به حمله قلبی در زنان می تواند شامل تنگی نفس و درد باشد. ضمناً احتمال زیادی وجود دارد که فرد احساس خستگی شدید نیز داشته باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1532

به "راه های درمان درد قلب؛ برای قلب درد چی خوبه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های درمان درد قلب؛ برای قلب درد چی خوبه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید