زائران زمینی عتبات عالیات پول های خود را پس بگیرند

به گزارش مجله عکسفا، مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر سفر به عتبات عالیات به وسیله کاروان های زمینی مسدود و ممنوع است، گفت: تمامی متقاضیان وجه های پرداختی خود را از کاروان ها و یا دفاتر خدمات زیارتی پس بگیرند.

زائران زمینی عتبات عالیات پول های خود را پس بگیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، برخی از شهروندان مازندرانی بویژه روستاییان که فصل پاییز و زمستان را برای سفرهای زیارتی خود انتخاب می نمایند، اخیرا از بلاتکلیفی پس از ثبت نام و پرداخت هزینه های سفر به عتبات عالیات گله نموده و خواهان چاره اندیشی در این زمینه شدند.

به گفته این شهروندان، مدیران برخی از کاروان و دفاتر خدمات زیارتی در هر تماس تلفنی یا حضوری آنان با اعلام این که بزودی مرز عراق باز می گردد حاضر به معین زمان تعیین نیستند و پول های گرفته شده را هم به این بهانه پس نمی دهند.

حبیب الله ساداتی چهارشنبه چهارم دی گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه هیچ برنامه ای برای اعزام زائران عتبات عالیات به کشور عراق از راه زمینی نداریم، کاروان ها و دفاتر خدمات زیارتی اجازه ثبت نام و یا دریافت وجه ندارند.

وی با بیان اینکه مسدود بودن اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات به همه دفاتر ابلاغ شده است، اضافه نمود : به همه کاروان ها اعلام شد که وجوه پرداختی زائران به آنها بازگردانده گردد.

مدیرکل حج و زیارت تنها راه سفر به عتبات عالیات را جهت هوایی دانست و گفت : در حال حاضر پروازها به کشور عراق از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام می گردد و استان مازندران پرواز مستقیم ندارد.

ساداتی تردد به پایتخت را برای زائران که عمدتا میانسال هستند سخت توصیف کرد و اضافه نمود: به همین خاطر اخیرا هیچ اعزامی نداشتیم و منتظر ایجاد خط هوایی از استان مازندران هستیم.

وی همچنین به مردم مازندران توصیه کرد که برای زیارت عتبات عالیات از ثبت نام کردن نزد کاروان ها و دفاتر غیرمجاز خودداری نمایند و به وعده آنها اعتنایی ننمایند.

به گفته مدیرکل حج و زیارت مازندران ثبت نام عتبات عالیات برای دفاتر خدمات زیارتی مجاز نیز غیر قانونی است و در صورت مشاهده از مردم تقاضا می گردد به ادارات حج و زیارت سراسر استان اطلاع دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 607

به "زائران زمینی عتبات عالیات پول های خود را پس بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائران زمینی عتبات عالیات پول های خود را پس بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید