زمین ما درون سیاه چاله گیر افتاده است؟

به گزارش مجله عکسفا، برای زمینیانی که به فضا خیره می شوند، به نظر می رسد منظومه شمسی ما به وسیله میلیاردها ستاره در کهکشان راه شیری احاطه شده است. اما اگر بیشتر به بیرون نگاه کنیم، آیا می توان شواهدی پیدا کرد که نشان دهد ما در چیزی حتی خارق العاده تر، مانند سیاه چاله قرار داریم؟

زمین ما درون سیاه چاله گیر افتاده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیاهچاله ها مکان هایی در دنیا هستند که گرانش آنقدر قوی است که زمان و فضای اطراف آن را مخدوش می نماید. وقتی داخل شوید، هیچ چیز - حتی نور - نمی تواند خارج گردد.

در یک سناریو، یک سیاهچاله می توانست زمین را مدت ها پیش بلعیده باشد. گاوراو خانا، فیزیکدان سیاهچاله در دانشگاه رود آیلند، گفت: اما اگر این اتفاق بیفتد، کشش گرانشی فاجعه بار خواهد بود. با نزدیک شدن زمین به سیاهچاله، زمان کند می گردد و بسته به میزان سیاهچاله، ماده می تواند به شکل اسپاگتی مانند کشیده گردد.

خانا به لایو ساینس گفت: حتی اگر این سیاره از این اسپاگت شدن جان سالم به در ببرد، زمین به سمت تکینگی متراکم و کوچک محدود می گردد.

(تَکینِگی گرانشی یا تَکینِگی فضازمان موقعیتی در فضا-زمان است که طبق پیش بینی نسبیت عام، در آن چگالی و میدان گرانشی جسم سماوی بینهایت می شوند، به طوریکه دیگر این کمیت ها وابسته به دستگاه مختصات مورد استفاده نخواهند بود. این کمیت ها، همان انحنای فضازمان هستند که شاخصی از چگالی ماده است.)

فیلد که روی مدل سازی گرانشی کار می نماید، گفت: برای مثال، اگر زمین در سیاه چاله ای به میزان زمین وجود داشت، مردم متوجه اثرات این نیروهای جزر و مدی می شدند، مانند اسپاگت شدن و کاهش زمان، زمانی که از نقطه ای روی کره زمین به نقطه ای دیگر سفر می کردند.

فیلد گفت: بنابراین هر سیاهچاله ای که زمین به درون آن کشیده شده است، باید بزرگ، به میزان دنیا و آنقدر وسیع باشد، که نتوانیم به میزان کافی دور یا سریع سفر کنیم تا اعوجاج های گرانشی را تشخیص دهیم.

منبع: LIVESCIENCE

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2238

به "زمین ما درون سیاه چاله گیر افتاده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین ما درون سیاه چاله گیر افتاده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید