سامسونگ 8 میلیون تلویزیون کیو ال ای دی می فروشد

به گزارش مجله عکسفا، سامسونگ بیش از 14 سال یکی از مهره های اصلی در فراوری تلویزیون است و سال آینده بیش از 8 میلیون تلویزیون کیو ال ای دی به بازار عرضه می نماید.

سامسونگ 8 میلیون تلویزیون کیو ال ای دی می فروشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از گیزچاینا، سامسونگ بیش از 14 سال است که یکی از مهره های اصلی در فراوری تلویزیون است و تلویزیون کیو ال ای دی آن جایگاهی ویژه در بازار دارد.

سال جاری سامسونگ برای افزایش سهم بازار خود و گسترش شکاف بین ال جی و سونی میخواهد تلویزیون های QLED بیشتری بفروشد.

علت استفاده سامسونگ از عنوان کیو ال ای دی یا کیو لد برای تلویزیون های خود استفاده از فناوری Quantum Dot در پنل های LED است. به عبارت ساده تر می توان گفت فناوریQuantum dot همراه با پنل های ال ای دی، تلویزیون های کیو ال ای دی را تشکیل می دهند. در واقع یک تلویزیون QLED مجهز به یک صفحه متشکل از نقاط کوانتومی است که بر روی یک پنل ال ای دی معمولی قرار گرفته است. اگر از لایه کوانتومی ذکر شده صرف نظر کنیم، یک تلویزیون ال ای دی پیش رو خواهیم داشت.

طبق گزارش رسانه ها، سامسونگ میخواهد 8 میلیون تلویزیون QLED را در سال 2020 بفروشد؛ این افزایش بیش از 50 درصد در مقایسه با سال گذشته خواهد بود.

داده های موجود نیز حکایت از آن دارد که در زمینه تلویزیون کیو ال ای دی، سهم بازار سامسونگ نزدیک به 90 درصد است. شرکت های LG Hisense ، Huawei ، TCL و Vizio نیزتلویزیون های QLED را فراوری می نمایند اما نسبت به سامسونگ سهم کمتری در بازار دارند.

گزارش ها نشان می دهد، ویزیو سال گذشته 380 هزار تلویزیون کیو ال ای دی فروخته است ،در حالی که هواوی و TCL هر کدام 500 هزار تلویزیون QD فروخته اند. Hisense نیز حدود 300 هزار تلویزیون کیو ال ای دی در سال 2019 را فراوری نموده است.

مدل های تلویزیون کیو ال ای دی 12.1 درصد از کل فروش تلویزیون سامسونگ را تشکیل می دهد. ال جی بعضی از مدل های این نوع از تلویزیون را به فروش می رساند ، اما تمرکز خود را بر روی تلویزیون های OLED گذاشته است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 795

به "سامسونگ 8 میلیون تلویزیون کیو ال ای دی می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ 8 میلیون تلویزیون کیو ال ای دی می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید