سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان راه اندازی شد

به گزارش مجله عکسفا، سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه و جمعی از استادان و دانشجویان این دانشگاه مورد بهره برداری نهاده شد.

سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان راه اندازی شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان در آیین افتتاح سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی این دانشگاه گفت: ایجاد سرای نوآوری و شرکت های دانش بنیان یکی از احتیاج های اصلی دانشگاه است.

کتابی با اشاره به اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاه، از میانه کشور بالاتر است اضافه کرد: جوانان تحصیلکرده زیادی داریم که از ایده های این دانشجویان در دوران تحصیل به درستی استفاده نشده و با مشکل اشتغال روبرو می شوند.

رئیس دانشگاه کاشان تشکیل سرا های نوآوری را در راستای خلق ایده های دانشجویان لازم دانست و اضافه کرد: وظیفه ما در دانشگاه این است که آموزش دانشجویان را تا حد ممکن مهارتی و مبتنی بر کارآفرینی داشته باشیم تا دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می گردد، بتواند در حوزه اجتماع برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کند.

وی تکمیل چرخه از دانشکده تا مرکز نوآوری و مرکز رشد و پارک علم و فناوری را لازم دانست و اضافه کرد: دانشکده علوم انسانی نیرو های مستعد و توانمندی در تمامی زمینه ها دارد که اگر بتوان این حلقه ها را تکمیل و شرکت های دانش بنیان را فعال کنیم امید و انگیزه برای جوانان ایجاد می گردد.

کتابی خاطر نشان کرد: این سرا های نوآوری نقطه شروعی برای تکمیل جهت چرخه فناوری و نوآوری باشد تا دانشگاه بتواند در جامعه تاثیرگذار داشته باشد.

اقتصاد دانش بنیان در زمینه علوم انسانی ضروری است

ایرانی، معاون نوآوری و مالی دانشگاه کاشان اهمیت بحث اقتصاد دانش بنیان در زمینه علوم انسانی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مبتنی بر ارزش اضافه کرده با استفاده از دانش و فناوری است.

ایرانی با اشاره به اینکه سال جاری نیز شعار سال بر دانش بنیان تاکید شده است، اضافه کرد: سرا های نوآوری در راستای پرورش و زایش ایده های دانشجویان برای یاری به توسعه دانشکده است که با پرورش این ایده ها می توان در آینده از آن ها در شرکت های دانش بنیان استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2044

به "سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید