شرط مردم برای خرید کالای ایرانی چیست؟

به گزارش مجله عکسفا، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اطمینان تولیدکننده داخلی بر بازار داخلی باعث شده است تا تلاشی برای بهبود کیفیت کالا نشود، در حالی که 2 عامل کیفیت و قیمت کالا نقشی بالا در خرید مردم دارد.

شرط مردم برای خرید کالای ایرانی چیست؟

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، احمدعلی کیخارئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی قیمت و کیفیت کالا را 2 فاکتور مهم در تصمیم گیری مردم در انتخاب کالا دانست و اظهار کرد: زمانی که فراوری نمایندگان بتوانند کالایی را با قیمت و کیفیت مناسب و قابل رقابت با کالای خارجی مشابه فراوری نمایند حتما مردم به خرید جنس ایرانی روی می آورند.

کیخا ادامه داد: البته مجموعه ای از سیاست ها نیز سبب شده تا حصاری دور فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان داخلی کشیده گردد، از سوی دیگر به علت اطمینان فراورینمایندگان مبنی بر وجود بازار داخلی تلاشی برای بهبود کیفیت کالا نمی گردد، بنابراین بازار داخلی بازاز رقابتی نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه فراورینمایندگانی در داخل، محصول با کیفیت و قابل رقابت فراوری می نمایند، بیان نمود: باید قوانین تصویب شده در مجلس و سیاست های دولت دست به دست هم دهد تا فراورینمایندگانی که کالای رقابتی فراوری می نمایند در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند.

وی تاکید نمود: وزیر صنعت، اقتصاد و کشاورزی باید وقت خود را برای واحدهای فراوریی صرف نمایند چرا که ارزش آن را دارد که بتوانند مسائل آنها را سر و سامان دهند تا بتوانند با تمام توان کار نمایند و این خود باعث ایجاد شغل می گردد. در این بین بیشتر فراوری نمایندگان مسائل و دغدغه های خود را با سازمان دارایی عنوان می نمایند و از مالیات های بالا شکایت دارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: بازدیدهای اجرا شده از 14 تا 15 مرکز فراوریی نشان می دهد میان مسائل و واقعیت های موجود در سطح جامعه و فراوری نماینده و سطحی که تصمیمات گرفته می گردد، فاصله است. از این رو مدیران و تصمیم گیران باید وقت خود را صرف مسائل اصلی فراوری نمایندگان نمایند. فراورینمایندگان داخلی قانون تازه و اعتبارات بیشتر نمی خواهند پس هماهنگی بین دستگاه ها برای حل مسائل آنها باید افزایش پیدا کند، در واقع با این اقدام رونق فراوری راحت تر می گردد.

وی با بیان این که باید برای فراورینمایندگان زیرساخت های مورد احتیاج فراهم گردد، گفت: برای حل مسائل فراورینمایندگان مسوولان و دولتمردان و نمایندگان از نزدیک با مسائل فراوری آشنا شوند و از نزدیک این مسائل را لمس نمایند که وقتی می خواهند طرح و لایحه ای نوشته گردد و یا قانونی تصویب بگردد درست و منطقی و براساس واقعیت ها تصمیم گرفته گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی نقش رسانه ها را در فرهنگ فراوری مهم ارزیابی کرد و گفت: نمی توانیم منکر تبلیغات در حوزه فرهنگ سازی شویم که البته تبلیغ هزینه دارد که در این حوزه فراوری نمایندگان نپذیرفته اند که تبلیغات بخشی از هزینه های فراوری است. فراورینمایندگان ما به علت انحصاری بودن بازاری که در اختیار دارند، نپذیرفته اند که بخشی از این هزینه ها را باید برای تبلیغ و معرفی کالاهای خود بگذارند.

منبع: خبرنگاران

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1867

به "شرط مردم برای خرید کالای ایرانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط مردم برای خرید کالای ایرانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید