شگرد نو کلاهبرداری در مترو تهران!

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران : رئیس پلیس مترو تهران گفت: این دست کلاهبرداران برای بار اول اذعان می نمایند که کارت فعال نبود و زمانی که می خواهند برای بار دوم کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد و مبالغ زیادی برداشت می نمایند.

شگرد نو کلاهبرداری در مترو تهران!

به گزارش به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مترو تهران گفت: افرادی در مترو مرکز با پوشش دست فروش در سالن های مترو اقدام به کپی کارت های بانکی می نمایند که به محض شناسایی دستگیر می شوند.

سرهنگ سعید عطاء الهی با اشاره به اینکه عوامل پلیس در تمام ایستگاه های اصلی و فرعی مترو مستقر هستند، ادامه داد: بعضی کلاهبرداران هم در مترو با فروش محصولات خود، 2 بار کارت بانکی خریدار را با دستگاه پوز می کشند.

وی ادامه داد: این دست کلاهبرداران برای بار اول اذعان می نمایند که کارت فعال نبود و زمانی که می خواهند برای بار دوم کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد و مبالغ زیادی برداشت می نمایند.

عطاء الهی با اشاره به اینکه امنیت عمومی مسافران در مترو با حضور گشت های محسوس و نامحسوس تامین می گردد، گفت: تا به امروز موردی از رمالی و یا فروش موادمخدر در واگن ها و یا سالن های مترو مرکز گزارش نشده است.

وی اضافه نمود: تا به امروز 157 نفر از کسانی که در جایی دیگر اقدام به خرید و فروش مواد مخدر و فقط برای حمل و نقل از مترو استفاده کردند، دستگیر شده اند و در مترو اقدامی به فروش مواد نکرده بودند.

عطاء الهی اضافه نمود: افراد دستگیر شده بیشتر خرده فروش بودند و بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر از آن ها کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مترو تهران درباره مجازات عمده فروشان دستگیر شده مواد مخدر در مترو گفت: متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مترو 2 نوع گشت پلیس شامل گشت های آشکار و پنهان داریم که عوامل عملیاتی ما با لباس های شخصی و عوامل انتظامی فیزیکی با لباس فرم در مترو حضور دارند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر موردی در مورد فروش مهره مار و رمالی به وسیله دستفروشان مترو نداشتیم، گفت: گزارشی هم در این خصوص از جانب مردم به پلیس واصل نشده است.

رئیس پلیس متروی تهران در مورد جیب بری بچه ها در مترو هم گفت: برخورد با این افراد بنا بر مقررات انجام می گردد چرا که ما پلیس اطفال و دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اطفال داریم.

وی ادامه داد: رسیدگی به چنین امری با جرایم و بزه بزرگسالان فرق دارد؛ بعلاوه این بچه ها اگر اتباع خارجی باشند در صورت شناسایی احکام و فرایند رسیدگی مربوط به خود را به وسیله مراجع مرتبط دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1699

به "شگرد نو کلاهبرداری در مترو تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد نو کلاهبرداری در مترو تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید