صدور نخستین پروانه بهره برداری برای اقامتگاه بوم گردی ویژه معلولان در چناران

به گزارش مجله عکسفا، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از صدور نخستین پروانه بهره برداری بوم گردی ویژه معلولان و چهارمین پروانه بوم گردی در روستای رادکان خبر داد.

صدور نخستین پروانه بهره برداری برای اقامتگاه بوم گردی ویژه معلولان در چناران

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم امروز شنبه 17 خردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: پیش از این 20 مجوز موافقت اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در روستاهای چناران ازجمله رادکان، فریزی، بقمچ و آبگاهی، گلمکان و اخلمد صادر شده است.

او گفت: هشتمین پروانه بهره برداری در روستای رادکان با نام اقامتگاه بوم گردی ریزهگل است که عملیات بهسازی آن انتها یافته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران اظهار کرد: این اقامتگاه که برای معلولان مناسب سازی شده در یک طبقه با چهار سوییت و ظرفیت 20 نفر، معماری سنتی و با سقف تیرپوش ساخته شده است.

او یاد آورشد: اقامتگاه بوم گردی ریزهگل تنها اقامتگاه بوم گردی در استان خراسان رضوی است که مدیر آن جزو جامعه معلولان است و برای این افراد هم مناسب سازی شده است.

طاهریان مقدم گفت: روستای رادکان دارای ابنیه تاریخی منحصر به فردی از جمله برج تاریخی رادکان، مسجد قدیمی، حمام و آرامگاه خواجه رادکان و یخدان قدیمی است که هرساله پذیرای حدود نیم میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است.

او با اشاره به ظرفیت و جاذبه های گردشگری این روستا اضافه نمود: از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به رودخانه های دائمی و فصلی، دامنه کوه های هزارمسجد، محصولات باغی، غذاهای سنتی، سرکه محلی و گیاهان دارویی اشاره کرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران بیان نمود: این شهرستان در فاصله 50 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است و وجود این اقامتگاه ها کمک زیادی به اقتصاد و رشد توسعه گردشگری شهرستان خواهد کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1018

به "صدور نخستین پروانه بهره برداری برای اقامتگاه بوم گردی ویژه معلولان در چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور نخستین پروانه بهره برداری برای اقامتگاه بوم گردی ویژه معلولان در چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید