تور ایتالیا ارزان: طرز تهیه املت ایتالیایی با مرغ و قارچ (فریتاتا)؛ در فر و بدون فر!

به گزارش مجله عکسفا، غذاها و دسرهای ایتالیایی بسیار پرهوادار و خوش طعم هستند و توانسته اند صندلی ویژه ای در منو غذاهای ما پیدا نمایند. انواع پاستا، لازانیا، پیتزا و دسرهایی مثل تیرامیسو از انواع پر هوادار غذا و دسرهای ایتالیایی معروف هستند؛ در اینجا به معرفی و بیان طرز تهیه فریتاتا می پردازیم. فریتاتا (frittata) نوعی املت پرهوادار ایتالیایی است که برای صبحانه نیز می توان درست کرد. (این غذا شباهت زیادی به کوکو یا کیش دارد و سازگار با طبع و ذائقه ایرانیست و میتوان در وعده های غذایی مختلف آن را سرو کرد و دارای ارزش غذایی بالایی است.)

تور ایتالیا ارزان: طرز تهیه املت ایتالیایی با مرغ و قارچ (فریتاتا)؛ در فر و بدون فر!

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

یکی از مزیت های این املت یا کوکو این است که با هر چیزی که دم دست دارید میتوانید آن را آماده کنید. میتوان از انواع سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی،گوشت قرمز یا ترکیب آن ها، سوسیس یا بیکن داخل املت ایتالیایی استفاده کرد و یا اینکه کلا فریتاتا را بدون گوشت و سوسیس و با انواع سبزیجات دلخواه آماده کرد تا یک فریتاتای کاملا سالم داشته باشیم. این املت به پیتزا تخم مرغی هم معروف است. با طرز تهیه این غذای نو در خبرنگاران بلاگ آشنا شوید.

مواد مورد احتیاج برای تهیه فریتاتا:

  • سینه مرغ: نصف یک عدد
  • روغن: 1 قاشق غذاخوری
  • قارچ: 200 گرم
  • سیب زمینی: 2 عدد
  • گوجه: 1 الی دو عدد
  • پیاز درشت: 1 عدد
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • ذرت: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک و ادویه دلخواه (فلفل، زردچوبه، آویشن): به اندازه لازم
  • پنیر پیتزا: به اندازه لازم

طرز تهیه فریتاتا:

اول نصف سینه مرغ رو با یک عدد پیاز خرد شده و یک قاشق روغن روی حرارت تفت میدیم تا تغییر رنگ بده و بعد نمک و فلفل سیاه یا هر ادویه دلخواهی به مرغ اضافه می کنیم و در نهایت آب جوش میریزیم و اجازه میدیم بپزه. بعد از پخت میذاریم مرغ کمی خنک بشه و با چاقو تکه تکه می کنیم.

سیب زمینی ها رو نگینی خرد میکنیم و داخل تابه با روغن سرخ میکنیم وقتی آماده شد سیب زمینی ها رو برمیداریم. (به یاری کفگیر سوراخ دار تا کاملا از روغن جدا بشه) و داخل همون تابه و روغن، پیاز های ریز خرد شده رو میریزیم و اجازه میدیم طلایی بشه.

و بعد قارچ رو به پیازها اضافه میکنیم و حرارت رو کمی بالا میبریم. اگه مثل من از قارچ تازه استفاده میکنین یک قاشق آبلیمو هم اضافه کنین تا رنگ قارچ ها تیره نشه ولی اگه از قارچ پخته استفاده میکنین احتیاجی نیست.

وقتی آب قارچ ها کشیده شد و پخت، حرارت رو کم میکنیم. (هنگام پخت قارچ تازه همیشه از حرارت بالا استفاده میکنیم تا مانع آب انداختن زیاد قارچ ها بشه و حتما آبلیمو میزنیم تا قارچ ها سیاه رنگ نشن). گوجه نگینی خرد شده و ذرت رو هم اضافه می کنیم و تفت میدیم تا گوجه ها بپزه.

بعد سیب زمینی های پخته و مرغ پخته و خرد شده رو اضافه میکنیم و نمک و ادویه های دلخواه رو هم میزنیم و کاملا مخلوط میکنیم (همه مواد یکنواخت مخلوط بشه)

تخم مرغ ها رو داخل کاسه ای با چنگال میزنیم تا از حالت لختگی خارج بشن و کمی کف کنن. مواد رو داخل تابه با قاشق کاملا صاف میکنیم و تخم مرغ ها رو روی مواد میریزیم.

اجازه میدیم تا تخم مرغ ها همه جای مواد پخش بشن. در تابه رو میذاریم و اجازه میدیم با حرارت، کم تخم مرغ ها کاملا بپزن (چون همه مواد از قبل پخته فقط تخم مرغ ها احتیاج به پختن دارن) وقتی تخم مرغ ها پخت، روی اون پنیر پیتزا میریزیم و در فر قرار میدیم و گریل رو روشن میکنیم تا زمانی که پنیر کاملا آب بشه و طلایی رنگ بشه.

اگه فر ندارین: بعد از ریختن پنیر، تابه رو روی حرارت کم بذارین و در تابه رو ببندین تا پنیر آب بشه. بعد روی پنیر، سبزیجات مختلف بریزین تا زیبا تر دیده بشه. (اگه فر ندارید و دوست ندارید پنیر شما سفید رنگ دیده بشه قبل از ریختن پنیر یک قاشق زعفران دم شده غلیظ بهش اضافه کنین و کاملا مخلوط کنین تا رنگ بگیره و بعد روی فریتاتا پخش کنین)

در آخر کوکو(املت) رو با گوجه و ریحان و جعفری خرد شده و سس قرمز سرو میکنیم. می تونید از سس های قرمز خانگی هم بهره ببرید. این کوکو گزینه مناسبی برای شام میتونه باشه و خیلی خوشمزست. سعی کنین داخلش از موادی استفاده کنین که طعم هاشو دوست دارین تا در نهایت از نتیجه راضی باشین!

نکات مهم در پخت فریتاتا:

  • فریتاتا نوعی غذای بین الملل- ایتالیایی محسوب میگردد و زمان پخت کلی فریتاتا حدود 50 الی 60 دقیقه است.
  • انتخاب تابه در پخت این املت حائز اهمیت است. بهتر است تابه شما نچسب باشد؛ میتوانید با انتخاب کردن تابه کوچکتر ضخامت فریتاتا را بیشتر کنید.
  • همه مواد فریتاتا باید از قبل پخته باشند وگرنه املت آن تردی معروفش را نخواهد داشت.
  • استفاده از تخم مرغ بیشتر باعث شل شدن مواد شما میگردد.
  • از سبزیجات دیگری که میتوانید در فریتاتا بهره ببرید میتوان به هویج، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی، زیتون و… اشاره نمود.
  • میتوانید مواد فریتاتا رو داخل قالب مافین بریزید و در فر بپزید تا حالت تک نفره داشته باشد.
  • اگر املت ایتالیایی را داخل تابه میپزید بهتر است آن را شبیه پیتزا برش بزنید.
  • برای طعم بهتر میتوان کمی پنیر پارمزان به پنیر پیتزا افزود؛ در صورتی که مایلید غذای شما رژیمی باشد مجاز به حذف کردن پنیر پیتزا هستید.
  • از گوجه فرنگی خشک خرد شده هم میتوانید به جای گوجه فرنگی تازه بهره ببرید.
  • املت فریتاتا را هم به صورت گرم و هم سرد میتوان سرو کرد. (برخلاف املت فرانسوی که حتما باید گرم سرو گردد.)
  • استفاده از برگ سبزیجات کاملا اختیاری است.
  • از جمله فریتاتا های معروف میتوان به فریتاتای اسفناج ، فریتاتای سیب زمینی و فریتاتای سبزیجات (مخصوص گیاه خواران) اشاره نمود.

فریتاتا برای وعده صبحانه و شام یا میان وعده مناسب است. امیدواریم بتوانید به یاری آموزش بالا، یک فریتاتا خوشمزه و مناسب با سلیقه خود درست کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید. سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

منبع: اُکالا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1861

به "تور ایتالیا ارزان: طرز تهیه املت ایتالیایی با مرغ و قارچ (فریتاتا)؛ در فر و بدون فر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: طرز تهیه املت ایتالیایی با مرغ و قارچ (فریتاتا)؛ در فر و بدون فر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید