عجیب ترین آداب و رسوم چین ، شگفت انگیزترین های چین

به گزارش مجله عکسفا، اگر اهل دنیاگردی هستید اول از همه باید بدونید کجا می خواید برید، شرایط جغرافیایی، آداب و رسوم مردمان اون کشور و البته مکان های سیاحتی و گردشگریش رو خوب بشناسید. اگر اولویت شما سفر به چین هست انتخاب خوبی کردید، تنوع فرهنگی و آب و هوایی، این کشور رو که در جنوب و جنوب شرقی آسیاست از پربازدیدکننده ترین تورهای گردشگری قراد داده. در ادامه مطلب از عجیب ترین آداب و رسوم دنیا، از عادت ها و فرهنگ مردم چین سخن خواهیم گفت که حتما حیرت زده می شوید.

عجیب ترین آداب و رسوم چین ، شگفت انگیزترین های چین

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1) حساسیت چینی ها نسبت به چوب غذاخوری

اگر به یک رستوران سنتی رفتید و خواستید به سبک مردم این کشور غذا بخورید خوب است بدانید که چوب های غذاخوری را هرگز عمودی در ظرف فرو نبرید، بلکه آن ها را افقی در کنار ظرفتان قرار دهید، اگر می خواهید مردم چینی با نگاهی تعجب برانگیز تعقبیتان ننمایند در هنگام غذا خوردن با چوب ها هرگز صحبت نکنید.

2) تشکر از میزبان به شیوه بادگلو زدن

اگر در رستوران با افرادی روبرو شدید که بادگلو با صدای بلند می زنند ناراحت نشوید، چراکه تشکر چینی ها از میزبان به این شیوه است. این هم نوعی تشکر است، البته در فرهنگ مردم چین، به دل نگیرید.

3) دوستداران چایی آن هم نه یکی، نه دوتا، بلکه به صورت پی در پی اهالی این سرزمین اند

اگر جایی مهمان چینی ها بودید سعی کنید درصورتی که راغب به خوردن چایی نیستید در خوردن تأمل کنید که دیرتر فنجانتان خالی گردد، چرا که به محض خالی بودن فنجان شما چایی بعدی در انتظارتان خواهد بود. به یاد داشته باشید به رسم چینی ها برای تشکر ضربه ای به میز بزنید. به هرحال شما مهمان آن ها هستید و باید فرهنگ مردم چین را رعایت کنید.

4) هدیه را به زور و در طی تعارفات مکرر از شما می پذیرند

جالب است بدانید اگر قصد هدیه دادن به یکی از اهالی این سرزمین را دارید خود را آماده کنید که از عدم پذیرش هدیه توسط آن ها دلسرد نشوید. پشتکار زیاد در امر تعارف بالاخره شما را به نتیجه خواهد رساند. تعارف زیاد جزء لاینفک آداب و رسوم و فرهنگ مردم چین است.

5) انداختن آب دهان به بیرون بدون درنظردریافت مکان

یکی از عادات ناپسند و البته مشمئزنماینده انجام این کار در بین مردم و مکان های عمومی است. اگر در چین در اتوبوسی بودید و این حرکت را از افراد دیدید، عصبانی نشوید، آرامش خود را حفظ کنید به هرحال عمر سفر به چین شما کوتاه است، کمی تحمل کنید، عادت است دیگر.

6) به کارگیری غازهای وظیفه شنای به جای سگ ها وفادار توسط نیروهای امنیتی

اگر در سفر به چین، دیدید به دنبال پلیس در حین مأموریت به جای استفاده از سگ های تربیت شده، غازها صف کشیده اند، انگشت حیرت بر دهان نگیرید، مهم تربیت شدن آنهاست نوع حیوان اهمیتی ندارد. چینی ها به قدرت غازها پی برده اند، فقط مراقب باشید این غازها به شما مظنون نشوند. این موجودات در اثر شناسایی افراد مظنون به آن ها حمله ور خواهند شد. در کل به یاد داشته باشید در این کشور، غاز بهترین عضو علی البدل در خصوص سگ ها است.

7) اشاره با انگشت در چین توهین محسوب می گردد

مراقب باشید در سفر به چین به ویژه اگر قصد گردش در جیو ژاگیو را دارید هرگز با انگشت به چیزی اشاره نکنید. اگر از بعد حیرت خواستید با انگشت فردی یا چیز خاصی را به همسفری خود نشان دهید، از کف دست خود بهره ببرید که فرهنگ کشور را هم نادیده نگرفته باشید.

8) تعارف چینی ها را برای بار اول حتما رد کنید

اگر در سفر به چین، فردی تعارفی به شما کرد خیلی با هیجان و ذوق زده عمل قبول نکنید، به یاد داشته باشید در این صورت شما از نظر آن ها فردی به خودمغرور متصور خواهید شد.

9) انعام دادن باعث خشنودی و جلب رضایت چینی ها نخواهد شد

اگر خیلی احساس رضایت از حضور در یکی از کافه ها یا رستوران یا هتل خود داشتید نیازی نیست انعام بدهید. در این نقطه از دنیا انعام دریافت سبب رنجش میزبان است، چینی ها را با این کار از خود نرجانید. البته این معامله دو سر سود است و سفر به چین شما هم کم هزینه تر می گردد.

10) چینی ها عکس انداختن با شما را دوست دارند

اگر در مکان عمومی با این درخواست روبه رو شدید بدانید که چینی ها این کار را دوست دارند، پس یک عکس یادگاری با آنها بیندازید.

11) در چین به دنبال پوشک برای بچه نباشید

اکثر مردم چین به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی به جای پوشک از شلوارهای شکاف دار در قسمت پایین تنه استفاده می نمایند، تا خیلی سریع در مواقع اضطراری فرزند دلبندشان خود را راحت کند. در این راستا والدین محترم به دنبال جای خاصی به عنوان سرویس بهداشتی نیستند. مهم راحت شدن کودک است پس متعجب نشوید. البته حق می دهیم که در نظر شما، این یکی از عجیب ترین آداب و رسوم دنیا باشد.

12) زنان نقابدار در چین زرو نیستند، محافظ ضدآفتاب دارند، تعجب نکنید

اگر گذرتان به سواحل چینگ دائو افتاد، افرادی با ماسک خواهید دید که این ماسک ها به فیس کینی شهرت دارند. این کار از قدیم در بین چینی ها مرسوم بوده. این ماسک همان نقش ضدآفتاب هایی که روزانه برای محافظت از پوستتان استفاده می کنید را دارد البته با کارایی های بیشتر، برای مثال از نیش حشرات هم آن ها در امان نگه می دارد.

13) خوابیدن در خیابان ها البته نه خواب عمیق

اگر در خیابان، پارک و قطار و دیگر مکان ها دیدید که افراد چرت می زنند، قصد بیدار کردن آن ها را نداشته باشید، چون چرت زدن از علایق چینی هاست، لطفا به سلایق آن ها احترام بگذارید، اجازه دهید اوقات خوشی را سپری نمایند، شما به جاذبه های گردشگری چین فکر کنید و جهت خود را ادامه دهید. در چین انتظار رویارویی با این رفتار و عادات را داشته باشید، در این صورت رفتار مردم شما را خیلی متعجب نخواهد کرد، با شناخت بیشتر در خصوص مکان سفر، جاذبه های مقصد و البته مردمان و فرهنگ و رفتار آن ها از سفر خود لذت بیشتری خواهید برد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 278

به "عجیب ترین آداب و رسوم چین ، شگفت انگیزترین های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین آداب و رسوم چین ، شگفت انگیزترین های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید