ماجرای مجوز ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک چیست؟ ، رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری: هیچ گونه کار خلاف قانون انجام نداده ایم

به گزارش مجله عکسفا، رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درباره ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک گفت: کمیسیون ماده پنج به هیچ عنوان کار خلاف قانون انجام نداده و در راستای وظایف قانونی خود عمل نموده و اقدامی بجا انجام داده است

ماجرای مجوز ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک چیست؟ ، رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری: هیچ گونه کار خلاف قانون انجام نداده ایم

به گزارش خبرنگاران، سید محمود فاطمی عقدا در مورد نامه سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی، شهردار تهران و وزیر کشور جهت توقف عملیات احداث هتل 30 طبقه با بیان اینکه مصوبه هتل اسپیناس سه به اواخر سال 1400 باز می گردد، اظهار کرد: مقدمات کار این هتل به درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت در سال 1396 انجام و با درخواست سازمان ملی زمین و مسکن، زمین برای ایجاد کاربری هتل به وسیله اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به بخش غیردولتی واگذار شده است.

رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هدف از این واگذاری ساخت هتل برای تهران بوده و در راستای سیاست های دولت برای حمایت از گردشگری است، یادآور شد: این زمین با کاربری مسکونی به وسیله دولت به بخش خصوصی واگذار و چندین سال معطل به جای مانده بود و به رغم اینکه باید مصوبه قانون گذار برای توسعه هتل ها و اقامتگاه ها با فوریت و حمایت همه جانبه از سرمایه گذار به صورت فوق العاده آنالیز می شد، چندین سال به تعویق افتاده بود و در نهایت اواخر سال 1400 کمیسیون ماده پنج وارد رسیدگی پرونده شد.

وی با اعلام اینکه مأموریت ذاتی کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری است، توضیح داد: تغییر کاربری مسکونی به خدمات و برعکس در این کمیسیون آنالیز می گردد؛ بنابراین کمیسیون ماده پنج به هیچ عنوان کار خلاف قانون انجام نداده و در راستای وظایف قانونی خود عمل نموده و اقدامی بجا انجام داده است چراکه کمیسیون وظیفه دارد دولت را در دستیابی به اهداف و برنامه ها برای توسعه گردشگری کمک دهد.

فاطمی عقدا بعلاوه توضیح داد: تا جایی که بنده در جریان هستم با توجه به اینکه مصوبه این هتل بر اساس رعایت تمام ضوابط قانونی و مقررات بوده، تحت هیچ شرایطی ابطال نشده و صرفاً متوقف شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج مواردی را که احتیاج به تصمیم گیری در شورای عالی معماری و شهرسازی داشته باشد به این شورا ارسال می نماید، گفت: این مصوبه نیز به شورای عالی ارسال شده است؛ ما در مجمع موارد را اطلاع می دهیم که اگر ایرادی طبق قانون دیده شد به ما اعلام نمایند.

رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ساخت هتل 30طبقه در این منطقه به هیچ عنوان غیرقانونی نیست، اظهار داشت: همانطور که گفته شد زمین متعلق به دولت است و برای هدف خاصی تعریف و به بخش خصوصی واگذار شده است؛ پرونده برای طی مراحل به کمیسیون ارسال شده و تمامی مراحل را نیز طی نموده است.

انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2225

به "ماجرای مجوز ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک چیست؟ ، رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری: هیچ گونه کار خلاف قانون انجام نداده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مجوز ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک چیست؟ ، رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری: هیچ گونه کار خلاف قانون انجام نداده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید