مارسی؛ شهر پر جاذبه و تاریخی پاریس

به گزارش مجله عکسفا، مارسی، شهری به قدمت دو هزار و ششصد سال قبل از میلاد مسیح (ع) و همچنین نشانگر نمادی از آثار فرهنگی مهم و مشهور کشور فرانسه می باشد.

مارسی؛ شهر پر جاذبه و تاریخی پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

موقعیت جغرافیایی مارسی

مارسی در فاصله 170 کیلومتری شهر پاریس واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر همیشه محل گشت و گذار مردم محلی و گردشگران زیادی بوده است، به خصوص بعد از ساختن سازه ای به نام کانال سوئز در سال 1869 که سبب قرار دادن این بندر در مرکز توجه تاجران شد. این بندر، اصالت هنری و موسیقی بسیار قوی را در خود جای داده است به طوری که مردم این شهر حدود پانزده گروه موسیقی خیابانی معروف را در این شهر می شناسند. جمعیت این بندر را مردمانی با اصل و نسب آفریقایی و سایر کشورهای اروپایی تشکیل داده است.

ویژگی های شهر مارسی

در ادامه اگر بخواهم همه چیز درباره مارسی را بیشتر برای شما گردشگران تور فرانسه بازگو کنم، می توانم بگویم شهر مارسی، دومین شهر بزرگ کشور فرانسه است و بیشترین فرهنگی که در این بندر رواج دارد، استفاده از دوچرخه، قایق و کشتی های کوچک در خیابان ژولین است.

غذاهای شهر مارسی

در شهر مارسی غذاهای دریایی از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که سوپ ماهی و له ترو فورت از خوشمزه ترین و سالم ترین غذاهای مشهور این بندر است.

راتاتویی یکی دیگر از غذاهای رنگارنگ مارسی است که جزء سنتی ترین میان وعده ها، در بین مردم این شهر است.

جاذبه های گردشگری شهر مارسی

کلیسایی جامع در مرتفع ترین نقطه مارسی قرار گرفته است. نام این سازه مذهبی و با شکوه کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی است که یک کلیسای کاتولیک است.

در ادامه این مقاله شما را با کلیسای نوتردام آشنا خواهم کرد. این کلیسا در سال 1853 با معماری فوق العاده و ظرافت هر چه تمام به دست ژاک آنری اسپراندیو جوان به اتمام رسید.

اغلب مردم از این محل به نام مادر خوب یا بانوی پاریس یاد می نمایند و ایمان دارند که شهر مارسی را از حوادث حفظ نموده است.

معماری این کلیسا شبیه به معماری قصر های سلطنتی می باشد و بسیار زیبا و چشم نواز است.

کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی به عنوان یکی از مهم ترین اماکن زیارتی محسوب می گردد به طوری که در تاریخ 15 مارس هر سال تمام مردم مارسی در این کلیسا دور هم می آیند و دسته جمعی به عبادت می پردازند.

در ادامه همه چیز درباره مارسی می خواهم به شما بگویم که پرطرفدارترین و معروف ترین جاذبه گردشگری این شهر، بندر ویوکس می باشد.

این بندر همانند جزیره ای کوچک است که واقعه ای تاریخی، به زندان افتادن کنت مونت کریستو به دلیل پشتیبانی از ناپلئون بناپارت، در آن اتفاق افتاده است.

در اطراف بندر قایق های سفید زیادی در کنار هم لنگر انداخته اند که آماده خدمت به علاقه مندان برای بازدید از مارسی است.

یکی دیگر از مکان های رویایی و سرسبز که از کنار کلیسای شهر سیس می گذرد، جنگل اکووز می باشد.

جنگلی تاریخی و باستانی که پوشیده از چوب های معطر و درختانی تنومند است و قدم زدن در آن حس زندگی در بهشت را برای ما به تصویر می کشد.

بیایید با ما در ادامه همه چیز درباره مارسی همراه شوید، یکی دیگر از سازه های کهن این شهر که نشانگر نمادی از معماری قرون گذشته است، دهکده باستانی جوبلینز می باشد که به وضوح حضور انسان های اولیه و همچنین رومیان در آن حس می گردد.

از اصلی ترین نماد رومیان در این دهکده می توان به آمفی تئاتر رومی اشاره نمود که هم اکنون نیز برای اجرا قابل استفاده است.

دیگر نشانه های آن ها، معبد چوبی، حمام های آب گرم و برج های دفاعی می باشد.

در سرانجام همه چیز درباره مارسی می توانم بگویم که، یکی از بزرگ ترین بندر های فرانسه، بندر مارسی می باشد که به گردشگران تور فرانسه توصیه می گردد حتما از آن دیدن نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1269

به "مارسی؛ شهر پر جاذبه و تاریخی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارسی؛ شهر پر جاذبه و تاریخی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید