ماکرون خواهان شفافیت انگلیس درخصوص برنامه برگزیت شد

به گزارش مجله عکسفا، رئیس جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی با نخست وزیر انگلیس از وی درخواست کرد برنامه بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا را هرچه سریع تر مورد شفاف سازی قرار دهد.

ماکرون خواهان شفافیت انگلیس درخصوص برنامه برگزیت شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، شنبه شب از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درخواست کرد درخصوص اوضاع درهم پیچیده برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شفاف سازی کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات نهاد ریاست جمهوری فرانسه گفت: رئیس جمهور با نخست وزیر بریتانیا تماس گرفت و دیدگاه خود درباره لزوم شفاف سازی سریع را به اشتراک گذاشت.

این مقام فرانسوی اضافه کرد: وی (ماکرون) اشاره نمود تأخیر [در اجرای برگزیت] مورد تمایل هیچ کس نیست.

رسانه های انگلیس گزارش داده اند جانسون با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا تماس گرفته و به اطلاع آنها رسانده نامه ای که جهت درخواست تمدید مهلت اجرای برگزیت به اتحادیه اروپا ارسال نموده، در واقع نامه مجلس است نه او.

یک مقام ارشد دفتر نخست وزیری انگلیس در گفت وگو با روزنامه تلگراف می گوید آقای جانسون به سران اروپایی گفته از مجلس انگلیس بخواهند در تصمیم خود برای تأخیر در اجرای برگزیت تجدید نظر نمایند زیرا بهترین گزینه هم برای انگلیس و هم برای اتحادیه اروپا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ضرب الاجل 31 اکتبر است.

قانون گذاران مجلس انگلیس در جلسه ویژه روز شنبه، به متممی رأی دادند که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور را مجبور به تمدید مهلت اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می نماید.

جانسون در تلاشی فشرده توانسته با مذاکره نمایندگان اتحادیه اروپا جهت اجرای برگزیت به توافق برسد و قصد داشت در جلسه روز شنبه آن را در مجلس تصویب کند. اما پس از تصویب متمم لتوین دولت طبق تهدید قبلی مجلس را ترک کرد و به رأی گذاشتن توافق با بروکسل را کاری بی فایده دانست.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 346

به "ماکرون خواهان شفافیت انگلیس درخصوص برنامه برگزیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواهان شفافیت انگلیس درخصوص برنامه برگزیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید