محمد رسول الله، شکستن رکوردهای هالیوودی توسط فیلم ایرانی

به گزارش مجله عکسفا، محمد رسول الله،فیلم مجید مجیدی،رکورد فیلمها و آثار هالیوودی را شکست.اکران این فیلم ایرانی در سینماهای ترکیه با استقبال فراوانی روبه رو شد.

محمد رسول الله، شکستن رکوردهای هالیوودی توسط فیلم ایرانی

در حالی که نمایش فیلم محمد رسول الله از آدینه گذشته (28 اکتبر) در سینماهای ترکیه شروع شده است، بی بی سی ترکی در گزارشی اعلام نموده که در سه روز اول نمایش در این کشور بیش از 183 هزار نفر فیلم مجید مجیدی را دیده اند. از سوی دیگر وب سایت نامبرز اعلام نموده که این فیلم در نخستین آخر هفته اکران در ترکیه سومین فیلم پرفروش بوده و بیش از 677 هزار دلار فروخته است.

بی بی سی ترجمه گزارش محمود همسیچی گزارشگر بی بی سی ترکی را منتشر نموده که در آن آمده است: در ترکیه ظرف سه روز 183 هزار و 524 نفر به تماشای فیلم رفتند. البته وزارت اموردینی ترکیه علیه این فیلم موضع منفی اتخاذ نموده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ضمیمه روزنامه صباح به اسم صبح بخیر (گون آیدین) فیلم را با تیتر آقا ما را به گریه انداختید (آغلاتدینیز بیزی افندیمیز) ستود و روزنامه قرار درباره فیلم نوشت: محمد رسول الله فیلمنامه ای دارد که بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این گزارش به بازتاب های مثبت و منفی نمایش این فیلم در ترکیه اشاره شده است.

وب سایت نامبرز که آمار و ارقام مربوط به نمایش و درآمد فیلم ها را در سراسر دنیا منتشر می نماید، در جدول فروش فیلم ها در آخر هفته 28 اکتبر فروش افتتاحیه فیلم محمد رسول الله را 677 هزار و 231 دلار اعلام نموده است. این فیلم بعد از دو فیلم ترکیه ای سومین فیلم پرفروش هفته در ترکیه شده است.

نکته جالب آن است که فیلم مجیدی در جدول پرفروش ها بالاتر از دو فیلم دوزخ ران هوارد و جک ریچر: هرگز برنگرد با بازی تام کروز ایستاد که چهارمین و پنجمین فیلم های هفته گذشته در ترکیه بودند. بر اساس این جدول 400 سینما محمدرسول الله را به نمایش گذاشته اند.

فیلم مجیدی سال گذشته در ایران به نمایش درآمد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. در حالی که قرار بود نمایش دنیای این فیلم از سال گذشته شروع گردد، این امر مدام به تاخیر افتاد تا این که از هفته گذشته در سینماهای ترکیه به نمایش د رآمد. رسانه های خارجی بودجه فراوری این فیلم را 40 میلیون دلار اعلام نموده اند.

بی بی سی ترکی نوشته است: بعد از فیلم رسالت ساخته مصطفی عقاد در سال 1977 که آنتونی کویین در آن نقش ایفا نموده بود، این فیلم پرهزینه ترین فیلم درباره پیامبر است.

منبع: setare.com
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1195

به "محمد رسول الله، شکستن رکوردهای هالیوودی توسط فیلم ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد رسول الله، شکستن رکوردهای هالیوودی توسط فیلم ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید