محوطه میراث جهانی شوش پاکسازی شد

به گزارش مجله عکسفا، آیین پاکسازی محوطه پایگاه میراث جهانی شوش همزمان باسراسر کشور برگزار شد.

محوطه میراث جهانی شوش پاکسازی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بیژن حیدریزاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش امروز شنبه 25 اسفندماه 97 گفت: این مراسم با هدف استقبال از مهمانان نوروزی و پیشواز سال جدید در محوطه میراث جهانی شوش و با حضور سمنها، انجمنهای مردمنهاد و دوستداران میراث فرهنگی در چهارمین جمعه اسفندماه 97 برگزار شد.

او گفت: باتوجه به اینکه 24 اسفندماه به عنوان روز پاکسازی همزمان محوطههای میراث جهانی و میراث فرهنگی برای استقبال از حضور بازدیدکنندگان و مسافران در محوطههای باستانی سراسر کشور درنظر گرفته شده است، این برنامه همزمان با سراسر کشور در پایگاه میراث جهانی شوش نیز اجرا شد.

حیدری زاده ضمن مهم برشمردن این قبیل برنامهها گفت: به طور قطع تلاش در راستای حفظ مواریث فرهنگی و بافتهای تاریخی برعهده همگان و لازم است انجمنهای مردمنهاد نیز به سهم خود در این برنامههای فرهنگی مشارکت جویند.

وی تأکید کرد: قلعه باستان شناسی، موزه، کاخ آپادانا، ترانشه بزرگ شهر شاهی، کاخ اردشیر، آکروپل و دیگر بخش های محوطه میراث جهانی شوش روزانه توسط نیروهای خدمات پایگاه، از زباله پاکسازی میشوند و حضور سمنها و انجمنها در این حرکت نمادین در کنار پایگاه در واقع نوعی تعامل میان تشکلهای مردمنهاد و پایگاه میراث جهانی شوش است.

این برنامه در دو روز متفاوت یعنی 22 و همچنین 24 اسفندماه 97 با حضور پرسنل پایگاه میراث جهانی شوش و انجمنهای مردمنهاد انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 99

به "محوطه میراث جهانی شوش پاکسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه میراث جهانی شوش پاکسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید