مشخصات فنی کلیدی پوکو F5 5G به بیرون درز کرد

به گزارش مجله عکسفا، پوکو میخواهد به زودی از گوشی F5 5G رونمایی کند. به همین دلیل به تازگی شاهد افشای مشخصات فنی کلیدی این محصول بوده ایم.

مشخصات فنی کلیدی پوکو F5 5G به بیرون درز کرد

پوکو گوشی های پرچم دار خود را با سری F رونمایی و راهی بازار می نماید. این گوشی ها از لحاظ مشخصات فنی شرایط قابل قبولی دارند و قیمت آن ها هم در مقایسه با سایر پرچم دارها مناسب تر است. نخستین گوشی از این سری پوکو F1 و نوترین آن هم پوکو F4 است که اخیرا رونمایی شده است. اما از لحاظ قابلیت و مشخصات فنی، پوکو F4 کاملا شبیه به همان F3 است. اگر از نام آن ها فاکتور بگیریم، هیچ تفاوت معناداری بین آن ها وجود ندارد.

اما اینطور که به نظر می رسد، این شرکت چینی می خواهد به زودی از یک گوشی نو از سری F رونمایی کند. این محصول قرار است جانشین پوکو F4 باشد و طبق شنیده ها، پوکو F5 5G نام گذاری خواهد شد. به گزارش وب سایت Xiaomiui، ظاهرا این محصول مورد انتظار تغییرات محسوسی در مقایسه با نسل قبل خود خواهد داشد. از جمله این موارد می توان به نمایشگر AMOLED با وضوح 2K و رفرش ریت 120 هرتز اشاره نمود؛ اگر این گفته حقیقت داشته باشد، F5 را باید نخستین محصول از برند پوکو بدانیم که از چنین نمایشگر باکیفیتی بهره می برد. قبلا قرار بود پوکو F4 پرو با این نمایشگر راهی بازار گردد که چنین اتفاقی رخ نداد و فقط مدل استاندارد از این گوشی الان در دسترس قرار گرفته است.

شماره مدل این گوشی، M11A است اما شیائومی یک سری تغییراتی در آن به وجود آورده است. در پایگاه داده IMEI، پوکو F5 را با شماره مدل 23013PC75G شاهد بودیم که عدد 23 در آن به سال 2023، 01 به معنای ماه نخست آن سال یعنی ژانویه، PC به پوکو و G هم به گلوبال یا همان جهانی اشاره دارد. از آن جایی که پوکو F4 در واقع همان ردمی K40S با برندی متفاوت بود، انتظار می رود پوکو F5 هم همین ارتباط را با ردمی K60 داشته باشد اما در یک سری از بازارها با برند ردمی در دسترس قرار بگیرد.

وب سایت منبع بعلاوه افزوده که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در این گوشی به عنوان قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود؛ پردازنده ای که در مقایسه با اسنپدراگون 870 بکار رفته در پوکو F4 عملکرد فوق العاده بهتری دارد چرا که مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC است (در مقایسه با 7 نانومتری اسنپدراگون 870). این پردازنده از هشت هسته بهره می برد که بزرگ ترین هسته آن از نوع Cortex-X2 و با فرکانس 3.2 گیگاهرتز است.

هنوز رسما تأیید نشده که پوکو چه زمانی می خواهد از این گوشی رونمایی کند. اما با توجه به شماره مدل و شایعات و خبرهایی که پیرامون پوکو F5 وجود دارد، می توان با قاطعیت گفت که اگر مسئله ای به وجود نیاید، در سه ماه نخست سال 2023 باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم. این گوشی در ابتدا در بازار چین در دسترس قرار خواهد گرفت اما به مرور در بازار جهانی هم به فروش خواهد رسید.

منبع: Xiaomiui

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2127

به "مشخصات فنی کلیدی پوکو F5 5G به بیرون درز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی کلیدی پوکو F5 5G به بیرون درز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید