پوکو X4 GT با تراشه Dimensity 8100 به زودی معرفی می گردد

به گزارش مجله عکسفا، پوکو در ماه فوریه از گوشی هوشمند پوکو X4 پرو 5G در بازارهای جهانی رونمایی کرد و اندکی بعد آن را در دسترس کاربران هندی نیز قرار داد. تازهترین شایعات و حدس ها حاکی از آن است که این شرکت میخواهد گوشی هوشمند تازهی را با نام پوکو X4 GT به خانواده سری X اضافه کند. ظاهراً این گوشی هوشمند تازه به عنوان جانشین پوکو X3 GT که سال گذشته روانه بازار شد، در اختیار کاربران علاقمند به این برند قرار می گیرد. از آن جا که این گوشی در پایگاه داده IMEI دیده شده، بنابراین به نظر می رسد که خیلی نباید با معرفی آن فاصله داشته باشیم. این احتمال وجود دارد که این گوشی همراه با سری نوت 11T در تاریخ 3 خرداد ماه (24 مه) به کاربران معرفی گردد. در ادامه به آنالیز مشخصات احتمالی این گوشی خواهیم پرداخت.

پوکو X4 GT با تراشه Dimensity 8100 به زودی معرفی می گردد

پوکو یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با فراوری گوشی های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همچون سایر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می نماید تا بتواند فرایند روبه رشد سال گذشته را در امسال نیز ادامه دهد. در همین زمینه ، پوکو میخواهد تا به زودی از گوشی هوشمند نوش با نام پوکو X4 GT رونمایی کند. طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی با شماره مدل 22041216G وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

گفته می گردد که این گوشی نسخه ری برند شده ی ردمی نوت 11 خواهد بود که انتظار می رود به زودی در بازار چین نیز رونمایی گردد. اخیراً دو گوشی ردمی با شماره مدل های 22041216C و 22041216UC در سایت های صدور گواهینامه TENAA و 3C دیده شدند. گفته می گردد که این دو گوشی ردمی با نام های ردمی نوت 11T و نوت 11T پرو به کاربران معرفی خواهند شد. از آن جایی که پوکو X4 GT نسخه ری برند شده ردمی نوت 11 است بنابراین می توانیم به بعضی از مشخصات آن دسترسی پیدا کنیم.

گفته می گردد که این گوشی هوشمند نو با نمایشگر 6.6 اینچی، رزولوشن Full HD+ و رفرش ریت 120 هرتزی در اختیار کاربران قرار می گیرد. قلب تپنده این گوشی به احتمال زیاد پردازنده Dimensity 8100 مدیاتک خواهد بود. باید اشاره کنیم که در پردازنده این تراشه 4 هسته A78 با فرکانس کاری 2/85 گیگاهرتز و 4 هسته A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تعبیه شده که به انجام وظیفه می پردازند. بعلاوه در کنار پردازنده ی Dimensity 8100 که با نسل چهارم فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC فراوری شده ، Mali-G610 MC6 به عنوان پردازنده گرافیکی به پردازش تصاویر خواهد پرداخت.

پوکو برای تأمین انرژی این گوشی هوشمند سری X خود از یک باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد که با استفاده از شارژر سریع 67 واتی انرژی مجدد خود را بدست خواهد آورد. اگرچه بقیه مشخصات این گوشی هوشمند فاش نشده، اما احتمالاً در قاب پشتی این گوشی هوشمند شاهد بکار گیری دو سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی اولترا واید خواهیم بود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز روی حفره نمایشگر این گوشی هوشمند تعبیه می گردد که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

به تازگی یکی دیگر از گوشی های هوشمند نو پوکو در وب سایت صدور گواهینامه FCC با شماره مدل 22041216UG ظاهر شده است. شماره مدل این گوشی نشان می دهد که این محصول نسخه جهانی ردمی نوت 11T پرو خواهد بود که انتظار می رود با مشخصات قدرتمندی در اختیار کاربران چینی قرار بگیرد. پیش بینی می گردد که این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر 6.6 اینچی باشد که رزولوشن FHD+ و نرخ رفرش ریت 144 هرتزی را به کاربران ارائه دهد.

از پردازنده Dimensity 8000 به عنوان قلب تپنده احتمالی این گوشی یاد می گردد. این پردازنده که با فرآیند ساخت 5 نانومتری TSMC فراوری شده یک تراشه هشت هسته ای تلقی می گردد که مجهز به چهار هسته پرمصرف Cortex A78 و چهار هسته کم مصرف Cortex A55 است. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 120 واتی اشاره نمود. این احتمال وجود دارد که این گوشی همراه با گوشی پوکو X4 GT روانه بازارهای جهانی گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2057

به "پوکو X4 GT با تراشه Dimensity 8100 به زودی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکو X4 GT با تراشه Dimensity 8100 به زودی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید