معجزه خلقت، جانوری با چشم های کریستالی، عکس

به گزارش مجله عکسفا، این جانداران باستانی چشمان کریستالی داشتند و هنوز به عنوان یک راز از این چشم ها صحبت می گردد. طبیعت چندین رویکرد و تکامل وحشیانه را برای مسائل زندگی در طول زمان امتحان نموده است و یکی از این رویکرد ها در خصوص بینایی است.

معجزه خلقت، جانوری با چشم های کریستالی، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، نمونه ای از اولین چشم های پیچیده آنالیز شده، نشانگر این است که چشم ها بر روی یک ماده نسبتاً غیرعادی برای تمرکز نور تکیه داشته اند، چیزی که در موجودات مدرن یافت نمی گردد. این چشم ها متعلق به گروهی از حیوانات منقرض شده به نام تریلوبیت ها بودند و چشمان آنها از کریستال سخت، ماده معدنی به نام کلسیت ساخته شده بود.

ناو جنگی تازه نفس ارتش ژاپن به آب انداخته شد/ عکس

چرخش عجیب سیاهچاله ای که بشریت آن را شکار کرد/ عکس

تریلوبیت ها حدود 300 میلیون سال زندگی کردند اما 250 میلیون سال پیش از بین رفتند. بعلاوه تعداد زیادی طرح بدن تریلوبیت در پرونده فسیلی وجود دارد که نشان می دهد که در آن 300 میلیون سال بسیار پیروز بوده اند. و از آنجایی که چشمان عجیب و غریب آنها از سنگ ساخته شده بود، اغلب به زیبایی که در فسیل های بسیار، از خود به جای گذاشته بودند حفظ می شدند.

از این طریق می دانیم که تریلوبیت ها دارای چشم های مرکب مانند حشرات بودند که از خوشه هایی از واحدهای دریافت نور به نام اوماتیدیا تشکیل شده بود که هر یک گیرنده های نور و عدسی های خاص خود را داشتند. آنالیز بخش های شکسته عدسی های فسیل شده، یک ماده کریستالی ساخته شده از کلسیت را نشان می دهد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1402 بروزرسانی: 7 مهر 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2272

به "معجزه خلقت، جانوری با چشم های کریستالی، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "معجزه خلقت، جانوری با چشم های کریستالی، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه خلقت، جانوری با چشم های کریستالی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید