مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

به گزارش مجله عکسفا، کوفته بزباش از جمله غذاهای محلی و سنتی کشور آذربایجان است که خودِ آذری ها آن را به عنوان غذای ملی خود معرفی می نمایند. کوفته این غذا در کنار خود سیب زمینی و نخود نیز دارد که در مایع و سس مخصوص با زعفران و زردچوبه پخته می شود. این کوفته ها از گوشت چرخ کرده و برنج تهیه می شوند و گاهی حتی در داخل آن نیز یک آلوی خشک هم می گذارند. معمولا کوفته بزباش را با گوجه فرنگی و سبزی سرو می نمایند.

مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

آش دوغ اصیل ترک های آذربایجانی را چه در داخل ایران و چه در مرزهای این کشور همسایه که روزی روزگاری جزئی از ایران بوده را خورده اید؟ این غذاهای سنتی کشور آذربایجان به شما طعمی جادویی از ترکیب دوغ و حبوباتی مثل نخود و سیر چنان غذای خوشمزه و اصیلی را تحویل می دهد که انگشت های دستتان را هم به همراهش خواهید خورد. بعضی در این آش از برنج نیم دانه پخته شده و کوفته قلقلی های ریز هم استفاده می نمایند که آن ها هم طعم خوب این آش را دو برابر می نمایند. توجه داشته باشید که بسته به آب و هوا، این آش را هم گرم و هم سرد سرو می نمایند.

منظور از پلو، برنج سفید آبکش شده نیست بلکه این غذاهای سنتی کشور آذربایجان پُلُو است و غذایی متفاوت تر از پلوهایی است که ما تا به حال خورده ایم. پلوی آذربایجانی غذایی سنتی است که با برنج و گوشت پخته شده است و با گیاهان و ادویه های مختلف و فلفل طعم دار می شود. البته ضروری است در این معرفی بگوییم که غذاهای مشابهی در آسیا، اروپا و حتی آفریقا هم پخته می شود اما، پلوی آذربایجان متفاوت است. 4 جزو اصلی این پلو برنج، زعفران، دارچین و گیاهان معطر است و روی آن گوشت سرخ شده گوسفند، مرغ، بره یا گاو می گذارند و مخلوطی از سبزیجات و میوه های تازه و گاهی میوه های خشک و آجیل را در کنارش سرو می نمایند. به یاد داشته باشید که ممکن است که رستوران های مختلف این غذا را به شکل های مختلف تهیه نمایند. همچنین این غذا را می توانید در تمامی نقاط این کشور پیدا کنید که از مشهورترین غذاهای آن است.

منبع مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1820

به "مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با غذاهای سنتی کشور آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید