مودم های 5G اپل ممکن است به این زودی ها عرضه نشوند

به گزارش مجله عکسفا، کوالکام در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2022 خود گفت که اپل بار دیگر برای آیفون های سال 2023 خود به مودم های 5G این شرکت متکی خواهد بود. این موضوع به این معنی است که امسال نیز نباید منتظر مودم های 5G و اختصاصی غول فناوری آمریکا باشیم.

مودم های 5G اپل ممکن است به این زودی ها عرضه نشوند

وب سایت Nikkei در سال 2021 گزارش داد که اپل در پی معرفی مودم 5G خود با مشارکت شرکت تایوانی ساخت تراشه TSMC در سال 2023 است و کوالکام نیز با این فرض اعلام کرده بود که تنها 20 درصد از سفارشات مودم آیفون های 2023 را تأمین خواهد کرد. با این حال، آکاش پالخیوالا، مدیر مالی کوالکام روز چهارشنبه گفت این شرکت اکنون انتظار دارد که همانند سال گذشته حداکثر سهم مودم های 5G را برای عرضه آیفون های 2023 در اختیار داشته باشد.

اپل سه ماه پس از قطع همکاری غافل گیرکننده خود با شرکت کوالکام در سال 2019، بخش توسعه مودم شرکت اینتل را خریداری کرد. بر اساس این همکاری، 2200 کارمند بخش توسعه مودم های گوشی های هوشمند شرکت اینتل به اپل پیوستند و اپل در ازای این همکاری یک میلیارد دلار به اینتل پرداخت کرد. بنابراین این شرکت ساخت مودم های اختصاصی خود را به صورت کاملاً جدی از مدتی قبل آغاز کرده است. در واقع پس از موفقیت بسیاری از تراشه های سفارشی این شرکت در محصولاتی مانند آیفون، مک و اپل واچ، جای تعجب نیست که اپل خود بخواهد یکی از مهم ترین قطعات یک گوشی هوشمند یعنی تراشه مودم را بسازد.

آن طور که به نظر می رسد، ظاهراً تلاش های اپل برای ساخت تراشه های مودم 5G با مشکلاتی روبرو شده است. به همین علت، یکی از معروف ترین تحلیلگران محصولات اپل یعنی آقای مینگ چی کو ماه ژوئن پس از اینکه فرایند توسعه مودم های اختصاصی اپل با چالش هایی روبرو شد، در گزارشی گفت که کوالکام به طور انحصاری مودم های 5G برای سری آیفون 15 را تأمین خواهد کرد. مارک گورمن، روزنامه نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ نیز در این رابطه پیش تر گفت که نمونه های اولیه مودم های اختصاصی اپل که تا به امروز توسعه یافتند با مشکل تولید گرمای بیش از حد روبرو شدند.

پالخیوالا، مدیر مالی کوالکام روز چهارشنبه همچنین گفت که کوالکام کمترین سهم از درآمد محصولات اپل در سال مالی 2025 را خواهد داشت. این موضوع می تواند به این معنی باشد که اپل در اواخر سال 2025 مودم های 5G اختصاصی خود را در سری نو گوشی های هوشمند آیفون مورد استفاده قرار خواهد داد.

علاوه بر این ها، پیش تر نیز یکی از تحلیلگران شرکت Haitong International Securities در گزارشی توضیح داد که بر اساس شواهد موجود، آیفون های سال 2023 و 2024 با مودم X75 ساخت کوالکام روانه بازار خواهند شد. آن طور که به نظر می رسد این مودم مانند نسل قبلی با لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC تولید می شود. همچنین گفته می شود که سری آیفون 15 همانند سری آیفون 14 شامل چهار مدل خواهد بود و تنها مدل های پروی این سری نوترین پردازنده اپل را دریافت خواهند کرد. بنابراین، با این تفاسیر آیفون 15 و آیفون 15 مکس از پردازنده A16 قدرت خواهد گرفت، در حالی که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از تراشه کاملا نو و 3 نانومتری A17 Bionic به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2138

به "مودم های 5G اپل ممکن است به این زودی ها عرضه نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم های 5G اپل ممکن است به این زودی ها عرضه نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید