نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل تأمین آب

به گزارش مجله عکسفا، کشت نهال در نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل یک تفاهمنامه برای تأمین آب است.

نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل تأمین آب

بیجاری رئیس دانشگاه آزاد نهبندان با بیان این که مجوز مرکز تحقیقات زیتون در این دانشگاه اخذ شده است گفت: مجوز تأمین آب مورد احتیاج برای کشت و کار این مرکز نیز اخذ شده و منتظر انعقاد تفاهمنامه ای بین آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد نهبندان هستیم تا بر اساس مجوز گرفته شده بتوان آب را از چاه آب آموزش و پرورش نهبندان تأمین کرد.

او با تأکید بر این که اگر سال جاری این تفاهمنامه منعقد گردد می توان کار کشت نهال های زیتون را در فصل درخت کاری آغاز کرد اضافه کرد: در صورتی که آب مورد احتیاج تأمین نگردد نمی توان برای کشت نهال اقدام کرد و اگر چنین گردد کشت نهال به سال آینده موکول خواهد شد و از آن جا که اعتباری برای هزینه های این مرکز در نظر گرفته شده احتیاج است تا هر چه سریع تر برای تأمین آب معین تکلیف گردد تا اعتبارات به موقع و در جای خودش هزینه گردد.

بیجاری اظهار کرد: درختان بر اساس انواعی که هیئت علمی دانشگاه معین می نماید کشت خواهند شد و برای انتقال آب از آموزش و پرورش تا مزرعه زیتون نیز جهت حدود 300 متری پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهبندان با اشاره به این که نهبندان در استان از نظر کشت زیتون رتبه اول را دارد، اعلام کرد: مطالعاتی برای این مرکز اجرا شده که طی آن معین خواهد شد که علت برداشت کم از باغات زیتون نهبندان چیست و هدف آن نیز ارتقای سطح برداشت و کیفیت محصول است که البته مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بیرجند نیز از نظر علمی این مطالعات را پشتیبانی خواهد نمود.

او بعلاوه از اقدامات مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار نهبندان به علت پیگیری این موضوع به عنوان یک مطالبه مردمی تشکر کرد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2123

به "نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل تأمین آب" امتیاز دهید

1 کاربر به "نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل تأمین آب" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل تأمین آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید