نکات کاربردی برای انتخاب لباس و استایل دانشجویی

به گزارش مجله عکسفا، یک لباس زیبا، مدل موی مناسب، آرایش صحیح و یک لبخند زیبا جزو مهم ترین نکاتی است که در استایل دانشجویی دخترانه خود باید رعایت کنید.

نکات کاربردی برای انتخاب لباس و استایل دانشجویی

با نزدیک شدن ترم پاییزه، تب و تاب استایل دانشجویی زیبا و شیک هم به راه می افتد. چه چیزی از این بهتر که آدم در حالی که آراسته و زیباست، در محیط اطرافش حاضر شود و تاثیر خوبی روی اطرافش بگذارد؟ در این مطلب خبرنگاران نکات کاربردی برای انتخاب لباس و استایل دانشجویی آشنا خواهید شد.

نکات کاربردی برای انتخاب لباس و استایل دانشجویی

اولین انتخاب؛ مهم ترین انتخاب است

یکی از نکاتی که خیلی ها در ست استایل دانشجویی از آن پیروی نمی کنند و مرتکب اشتباه می شوند، لزوم انتخاب آیتم اصلی استایل در مرحله اول است. آیتم اصلی استایل دانشجویی بخشی از آن است که می خواهید بقیه آیتم ها را بر اساس آن تهیه کنید و به اصطلاح ست کنید. برای مثال اول از همه مانتو یا بارانی را انتخاب کنید، که بخش بزرگتری از استایل را فرا می گیرد. بقیه وسایل مثل کیف، کفش و سایر اکسسوری ها را بر اساس این گزینه انتخاب کنید. این کار به مراتب آسان تر از وقتی است که بخواهید بر اساس یک کوله پشتی بقیه استایل را بسازید.

انتخاب کیف و کوله

وقتی یک جفت کفش بنفش تیره دارید، کافی است نگاهی به چرخه رنگ ها بیندازید و سراغ رنگ های مکمل یا هم خانواده بنفش بروید. برای رنگ های دیگر نیز از همین روش استفاده کنید.

خیلی رسمی نپوشید

دانشگاه یک محیط خیلی خودمانی نیست و البته که خیلی هم رسمی نیست. برای فضایی که نیمه رسمی است؛ استایل نیمه رسمی داشته باشید. برای مثال بهتر است از پوشیدن کفش های پاشنه دار خودداری کنید.

مرتب سیاه نپوشید

درست است که استفاده از مقنعه مشکی رایج تر است؛ اما لزومی ندارد که همیشه مشکی بپوشید.

موقع انتخاب مقنعه به دو نکته مهم توجه داشته باشید؛ اول رنگ مقنعه باید به رنگ پوست بیاید، چون مقنعه هم درست مثل آرایش تاثیری مستقیم روی زیباتر به نظر رسیدن صورت شما خواهد داشت.

نکته دوم، رنگ مقنعه باید حداقل به یکی از آیتم های به کار رفته در استایل بیاید. برای مثال اگر مقنعه سرمه ای انتخاب کرده اید و کفشی به این رنگ ندارید، یا شلوارتان سرمه ای نیست؛ مانتویی بپوشید که جزئیاتی به رنگ سرمه ای داشته باشد.

از اکسسوری غافل نشوید

اکسسوری ها نقش مهمی در استایل دانشجویی ایفا می کنند و می توانند استایل را از یکنواختی دربیاورند. برای مثال وقتی که مانتو و مقنعه ای مشکی پوشیده اید می توانید با یک شال نخی رنگی و شاد، حال هوای استایلتان را عوض کنید.

استایل چند لایه بسازید

کم کم هوا سرد می شود و نیاز به پوشیدن لباس های گرم بیشتر خواهد شد. برای اینکه در رفت و آمد بین کلاس و محوطه دانشگاه مرتب سرد و گرم نشوید، بهتر است استایل چند لایه ای برای خودتان درست کنید و به جای پوشیدن یک آیتم ضخیم و خیلی گرم، چند آیتم نازکتر را روی هم بپوشید. مثلا مانتو را با کاردیگان و کاپشن بلند همراه کنید و با توجه به دمای محیطی که در آن قرار دارید، یک یا دو لایه را کم یا اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر چه بپوشیم تا شیک دیده شویم؟ را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1240

به "نکات کاربردی برای انتخاب لباس و استایل دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی برای انتخاب لباس و استایل دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید