هر 10 ساعت یک پرونده در پلیس آمریکا درباره چین باز می گردد

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران : کریستوفر رای در جلسه استماع برابر کنگره گفت که چین در کوشش است تا تبدیل به قدرت (اول) دنیا گردد و این یعنی تهدید امنیت ملی آمریکا و یکی از بزرگترین خطرها و تهدیدها برای منافع مالی و امنیتی آمریکا.

هر 10 ساعت یک پرونده در پلیس آمریکا درباره چین باز می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: اف بی آی هم اکنون در حال تحقیق درباره حدود یک هزار پرونده مرتبط با حکومت چین است؛ این در حالی است که پرونده های تحقیق آمریکا درباره جاسوسی مالی (از سوی چین) در سال های اخیر یک هزار و 300 درصد افزایش یافته است.

این اظهار مدر اف بی آی یک روز پس از آن بیان شد که یک گزارش اطلاعاتی-امنیتی سالانه، چین را عظیمترین تهدید امنیت ملی آمریکا بر شمرد.

این گزارش، شامل آینده پژوهی درباره مسائل عظیم امنیت خارجی روبروی بایدن در اولین سال انتخاب و انتصاب او است.

آمریکا سال هاست که چین را در صدر تهدیدها برای منافع آمریکا می بیند و رشد مالی آن کشور را بر نمی تابد. راهبرد نقطه ثقل آسیایی آمریکا بر مهار چین در دریای زرد پایدار است؛ برنامه ای چند ساله که آمریکا برای تحقق آن، حتی ترجیح می دهد در خاورمیانه نیز نیروهای خود را با هدف محاصره چین در حاشیه نزدیک آن تا حد امکان کم کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1558

به "هر 10 ساعت یک پرونده در پلیس آمریکا درباره چین باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 10 ساعت یک پرونده در پلیس آمریکا درباره چین باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید