هشدار چین به آمریکا و ژاپن؛ در امور داخلی ما دخالت نکنید

به گزارش مجله عکسفا، وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا و ژاپن درباره دخالت در امور داخلی این کشور، تاکید نمود اگر اینگونه اقدامات سرانجام نیابد پکن نیز واکنش نشان می دهد.

هشدار چین به آمریکا و ژاپن؛ در امور داخلی ما دخالت نکنید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین امروز (آدینه) درباره تدوام دخالت آمریکا و ژاپن در مسائل داخلی این کشور هشدار داد.

ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه با درخواست از واشنگتن و توکیو برای جدی دریافت نگرانی های پکن، هشدار داد از اظهار نظرها و اقداماتی که در امور داخی این کشور دخالت محسوب می گردد، اجتناب نمایند.

به نوشته وبگاه چاینا دیلی، ژائو با هشدار به آمریکا و ژاپن برای تضعیف نکردن منافع این کشور، تاکید نمود: در غیر این صورت، چین نیز اقدامات لازم را برای پاسخ دادن به آنها انجام می دهد.

وی با بیان اینکه روابط کنونی چین با آمریکا و ژاپن، در برهه بسیار حساسی واقع شده است، اضافه نمود: موضع چین درباره تایوان، هنگ کنگ و دریای جنوبی چین ثابت و تعیین است. چین در عزم خود برای دفاع از منافع امنیتی، حاکمیتی و دیپلماتیک جدی است.

وزارت امور خارجه چین شب گذشته با احضار سفیر ژاپن، مراتب اعتراض پکن را به رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما در اقیانوس آرام به اطلاع توکیو رساند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره تحریم های جدید آمریکا بر روسیه و تنش های متعاقب آن نیز خاطر نشان کرد، واشنگتن و مسکو هر دو اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند و پکن امیدوار است که دو طرف اختلافات خود را به وسیله گفت وگو و مباحثه حل نمایند.

به نوشته وبگاه سی جی تی ان، ژائو همچنین مخالفت جدی دولت چین در قبال هرگونه تهدید یا استفاده غیرموجه از تحریم های یکجانبه در روابط بین الملل را بیان کرد.

روز گذشته بود که در پی اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه، منابع روسی از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه روسیه خبر دادند.

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه در حال آنالیز پاسخ هایی به تحریم های جدید آمریکاست، گفت که او فعلا قصد ندارد در نشست آب وهوایی به ریاست واشنگتن شرکت کند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1565

به "هشدار چین به آمریکا و ژاپن؛ در امور داخلی ما دخالت نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا و ژاپن؛ در امور داخلی ما دخالت نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید