واکسن روسی کرونا ساخته شد، پوتین: دخترم هم واکسن زده است روسیه؛ نخستین کشور ثبت کننده واکسن کرونا ثبت واکسن روسی کرونا در آینده ای نزدیک موفقیت آزمایش انسانی واکسن روسی کرونا

به گزارش مجله عکسفا، رئیس جمهوری روسیه گفت: نخستین واکسن کرونا در روسیه امروز سه شنبه ثبت شد.

واکسن روسی کرونا ساخته شد، پوتین: دخترم هم واکسن زده است روسیه؛ نخستین کشور ثبت کننده واکسن کرونا ثبت واکسن روسی کرونا در آینده ای نزدیک موفقیت آزمایش انسانی واکسن روسی کرونا

ولادیمیر پوتین امروز (سه شنبه) در جمع اعضای دولت گفت: تا آنجا که اطلاع دارم صبح امروز برای نخستین بار در جهان واکسن کرونا ثبت شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در جهان به مرور زمان واکسن جدید کرونا ساخته شود.

پوتین این را هم گفت که یکی از دخترانش از این واکسن استفاده کرده است.

وزیر بهداشت روسیه هم در این جلسه گفت که واکسن کرونا در مرکز گمالایا و بر پلتفرم مشخص ساخته شده و قرار است بر این پایه شش واکسن دیگر ساخته شود.

روس ها هفته گذشته گفته بودند که فردا چهارشنبه این واکسن ثبت رسمی خواهد شد.

امروز یک انجمن پزشکی از وزارت بهداشت روسیه خواسته بود به دلیل مشخص نشدن ایعاد مخاطرات احتمالی این واکسن، کار ثبت رسمی آن را به تاخیر بیندازد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، در گزارش رسمی سایت ثبت رسمی دارو در روسیه، مقابل واکسن کرونا نوشته شده است که اول ژانویه سال آینده (دیماه امسال) این واکسن در دسترس مردم قرار می گیرد. ، ایرنا

واکنش سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت گفت: ما در حال رایزنی با روسیه درباره واکسنی هستیم که این کشور امروز به طور رسمی آن را برای مبارزه با ویروس کرونا معرفی کرد.

سخنگوی این سازمان تاکید کرد: با مقامات بهداشتی روسیه به طور پیوسته در ارتباط نزدیک بوده و در حال بررسی صلاحیت واکسن کووید 19 این کشور هستیم. با این وجود، تایید صلاحیت هر واکسنی از سوی سازمان جهانی بهداشت معیارهای بسیار سختگیرانه ای دارد و تمامی اطلاعات و داده ها درباره کارایی و ایمنی آن با دقت بررسی خواهد شد.

با این حال، مقامات سازمان جهانی بهداشت از تایید و یا رد واکسنی که روسیه برای مقابله با ویروس کرونا ساخته است اجتناب کردند. تایید و یا رد صلاحیت این واکسن نیازمند بررسی های بیشتر این سازمان است. تایید یک واکسن و یا دارو از سوی سازمان جهانی بهداشت دارای فرآیند طولانی است و این نهاد استانداردهای سختگیرانه ای برای این کار دارد.

سازمان جهانی بهداشت، سازمان غذا و داروی آمریکا و نیز سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپا، سه نهادی هستند که با استانداردهای بالا، می توانند کارایی و ایمنی یک واکسن یا داروی جدید را تایید کنند.، باشگاه خبرنگاران

دوترته: حاضرم اوّل روی من آزمایش کنند

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین گفت به واکسن ویژهٔ بیماری کووید-19 ساخت روسیه اعتماد دارد تا جایی که حاضر است این واکسن را نخست روی وی آزمایش کنند.

وی در سخنانی گفت: بسیار (بابت تولید واکسن کرونا در روسیه) خوشحالم. چون روسیه دوست ماست. آنها به ما واکسن خواهند رساند و هنوز از پول هم حرفی نزده اند.

رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواهد گفت که به تحقیقات روسیه دربارهٔ این بیماری همه گیر اعتماد بسیاری دارد و افزود: اگر این واکسن روی من جواب بدهد، روی همه جواب خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که واکسن روسی ضدّ ویروس کرونا امسال در دسترس کشورش قرار گیرد. دوترته پیش از این نیز در سخنرانی سالانهٔ خود از چین خواسته بود در صورت تولید واکسن کرونا فیلیپین را در اولوّیت برخورداری از آن قرار دهد.، یورونیوز

منتقدین چه می گویند؟

منتقدین گفته اند که واکسن روسی پس از کمتر از دو ماه آزمایش بر روی انسان تائید شده است.

بسیاری از محققان و کارشناسان داخل و خارج روسیه نسبت به ثبت واکسن جدید قبل از اتمام مرحله آزمایش نهایی انتقاد کرده اند. گفته می شود که این گونه آزمایش ها معمولا چندین ماه طول می کشد و تست آن بر روی هزاران نفر انجام می گیرد.

برخی از ناظران گمان می کنند که دلیل اعلام زودهنگام کشف این واکسن بلندپروازانه این بوده است که مسکو به دنبال موفقیت تبلیغاتی است.

ویتالی سورییف، از انستیتوی مچنیکوف روسیه، گفته است که تولید واکسن در مدتی کوتاه، اثبات اثربخشی و بی ضرر بودن آن را غیرممکن می کند.

لاورنس گوستین، کارشناس امور بهداشت جهانی در دانشگاه جورج تاون واشنگتن، نگران این است که روسیه مراحل مهمی را در فرآیند تولید واکسن از سر نگذرانده و در نتیجه این واکسن ممکن است نه تنها بی اثر، بلکه خطرناک هم باشد.، دویچه وله

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1130

به "واکسن روسی کرونا ساخته شد، پوتین: دخترم هم واکسن زده است روسیه؛ نخستین کشور ثبت کننده واکسن کرونا ثبت واکسن روسی کرونا در آینده ای نزدیک موفقیت آزمایش انسانی واکسن روسی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن روسی کرونا ساخته شد، پوتین: دخترم هم واکسن زده است روسیه؛ نخستین کشور ثبت کننده واکسن کرونا ثبت واکسن روسی کرونا در آینده ای نزدیک موفقیت آزمایش انسانی واکسن روسی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید