وزیر بهداشت: آثاری از موج ششم کرونا نمی بینیم

به گزارش مجله عکسفا، وزیر بهداشت با بیان اینکه مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به بیش از 90 میلیون دُز رسیده است، گفت: 80 درصد از جمعیت هدف، یک دُز و 54 درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

وزیر بهداشت: آثاری از موج ششم کرونا نمی بینیم

به گزارش تسنیم، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان، گفت: شرایط کرونا از نظر ابتلا، بستری در بخش مراقبت های ویژه و فوت بیماران در کشور در چند هفته اخیر، تغییر محسوس و قابل توجهی نداشته اما ضروری است که پروتکل ها همچنان از سوی مردم، رعایت گردد.

وی اضافه کرد: بعضی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و بعضی از کشورهای جهان مانند آمریکا و روسیه، شرایط مناسبی از نظر کرونا ندارند و اندازه مرگ و میر بیماران در این کشورها بالا است و رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در کنار واکسیناسیون می تواند نقش مهمی در کنترل کرونا داشته باشد و مردم فکر نکنند با تزریق واکسن، کار تمام شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم. هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی بینیم و اندازه بستری و مرگ و میر بیماران در هفته های گذشته، ثابت مانده است اما تمام نیروها در حالت آماده باش قرار دارند و از نظر دارو و کشیک نیروها نیز شرایط مناسبی داریم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار موج پنجم نباشیم.

عین اللهی توضیح داد: قبل از سفر به دامغان، مصوب کردیم که 96 تخت به ظرفیت بیمارستان ولایت اضافه گردد و با توجه به جمعیت دامغان با اضافه شدن تخت های تازه بیمارستانی، دامغان شرایط مطلوبی از نظر درمانی پیدا خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1852

به "وزیر بهداشت: آثاری از موج ششم کرونا نمی بینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: آثاری از موج ششم کرونا نمی بینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید