ونزوئلا ایران را مقصدی امن برای سفر اعلام نمود

به گزارش مجله عکسفا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده و خبرهای بدست آمده، ونزوئلا ایران را مقصدی امن برای سفر اعلام نمود.

ونزوئلا ایران را مقصدی امن برای سفر اعلام نمود

اضافه شدن ایران به لیست مقاصد امن ونزوئلا پیش از سفر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور به تهران صورت گرفت.

ونزوئلا پیشتر با هدف توسعه مسیرهای هوایی خود کشورهای دیگری همانند پاناما، روسیه، جمهوری دومینیکن، مکزیک، ترکیه، کوبا، بولیوی، اسپانیا و پرتغال را در لیست مقاصد امن سفر قرار داده بود و مجوز پروازهای تجاری، مسافری و باری برای آنها صادر نموده است.

مقامات ایران و ونزوئلا همزمان با امضای قرارداد 20 ساله بین دو کشور بعلاوه توافق کردند پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس از 28 خرداد برقرار گردد. هرچند پروازهای باری بین ایران و ونزوئلا از سال 2019 برقرار شده است اما وزیر حمل و نقل هوایی ونزوئلا گفت پروازهای تازه، مسافربری و برای ایجاد روابط بیشتر دو کشور در حوزه گردشگری و فرهنگی است.

ونزوئلا از سال 1399 در پی توافق گردشگری با ایران است. در همان سال وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران آمد و دو توافق همکاری در زمینه گردشگری با ایران امضا کرد و از تورگردانان ایرانی خواست که ونزوئلا را به عنوان یک مقصد گردشگری متنوع بشناسند و معرفی نمایند. وزیر گردشگری ونزوئلا در یک سال دوبار به ایران سفر کرد تا درباره توسعه همکاری های گردشگری، دو کشور به توافق های جدی تری برسند. بعلاوه گروهی از تورگردانان این کشور به انگیزه برقراری سفرهای دو جانبه گردشگران دو کشور به ایران سفر کردند.

اینک گروهی از آژانس داران ایرانی با هدف آشنایی و معرفی یک مقصد تازه به ونزوئلا سفر نموده اند. وزیر گردشگری ونزوئلا در توئیتر خود نوشت: این 23 تورگردان برای شرکت در سمینار تجاری با هدف تقویت روابط تهران کاراکاس در صنعت گردشگری به این کشور سفر کردند. این سمینار همزمان با سفر نیکلاس مادورو به تهران در ونزوئلا برگزار گردید.

ونزوئلا از جمله کشورهایی است که با ایران لغو ویزا شده و شهروندان دو کشور بدون ویزا و با گذرنامه معتبر به مدت دو هفته می توانند به خاک یکدیگر سفر نمایند. این کشور که تحت تحریم های شدید آمریکا بسر می برد، در شمالی ترین قسمت آمریکای جنوبی و در جنوب دریای کارائیب واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2072

به "ونزوئلا ایران را مقصدی امن برای سفر اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا ایران را مقصدی امن برای سفر اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید