ٰژاپن؛ صدف سن ژاک در جزیره هوکایدو

به گزارش مجله عکسفا، آشپزی ژاپنی در سراسر دنیا معروف است. صدف موسوم به سن ژاک Saint-JACQUES در جزیره هوکایدو صید می گردد و یکی از غذاهای معروف ژاپنی است.

ٰژاپن؛ صدف سن ژاک در جزیره هوکایدو

بین ماه ژوئن تا نوامبر 10 الی 40 تن صدف سن ژاک در شمال جزیره هوکایدو صید می گردد که بیشترین مقدار صید صدف در ژاپن است.

توشیاکی ندا در جزیره هوکایدو عمده فروش صدف است. او درباره اینکه چرا صدفهای سن ژاک در سراسر ژاپن معروف است، می گوید: صدفهای سن ژاک این جزیره معروف هستند. گوشتی و حاوی پروتئین بالایی هستند. به همین علت معروفند. به نظرم برترین در جهان هستند.

به کانال تلگرام خبرنگاران فارسی بپیوندید

صادرات صدف سن ژاک ژاپنی به سراسر جهان

صدفها بعد از صید، به کارخانه توشیاکی ندا منتقل می گردد. بعد از تمیز کردن صدفها، گوشت آنها در آب شور شسته می گردد. بخشی از آنها برای صادرات منجمد می گردد. یکی از کارخانه های جزیره هوکایدو گواهینامه صادرات صدف به اروپا را دریافت نموده است. علاوه بر اروپا، صدفهای سن ژاک به جاهای دیگر در جهان هم صادر می گردد.

تیه ری ووازن سرآشپز فرانسوی در توکیو می گوید که طعم این صدف، با صدفهای اروپایی فرق می نماید. او می افزاید: طعم صدف سن ژاک ژاپنی با طعم صدفهایی که در اروپا می خوریم خیلی فرق دارد. تمام محصولات با کیفیت، طعمهای مختلف را همزمان دارا هستند. این باور نکردنی است گوشت این صدف هم ترش است و هم شیرین! بین طعمهای مختلف در آن تعادل وجود دارد. بافت گوشت آنها هم نرم و سفت است.

توشیاکی ندا می گوید: در جزیره هوکایدو سالانه 500 هزار تن صدف سن ژاک صید می گردد سفارشات زیادی از مشتریان مان در اروپا، آمریکا و جنوب شرقی آسیا دریافت می کنیم. همگی از کیفیت عالی محصولات مان راضی هستند.

به توکیو رفته ایم تا دریابیم سرآشپز تی یری ووازن چه دستور پختی برای صدف سن ژاک دارد.

بیشتر بخوانید:

  • واسابی؛ گرانترین چاشنی غذاهای ژاپنی

  • اردک پکن خوراکی که با چوب درخت هلو و گلابی آماده می گردد

  • خینکالی، غذای سنتی و ملی گرجستان

او خوراک صدف پخته همراه با پوره سیب زمینی و سس شیرین خلال پرتقال و پیاز زعفرانی آماده می نماید.

او طرز تهیه خوراک صدف سن ژاک را اینگونه شرح می دهد: ابتدا گوشت صدفهای سن ژاک را می پزیم. بعد با پیاز و سیب زمینی شیرین و زعفران سس مخصوص را آماده می کنم. طبخ آن به 10 دقیقه زمان احتیاج دارد. مخلوط پیاز و سیب زمینی زعفرانی را روی صدف سن ژاک می ریزم. گوشت صدف را روی سس شیرین می گذارم و با چند برگ و گل آن را تزئین می کنم.

منبع: یورونیوز
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1702

به "ٰژاپن؛ صدف سن ژاک در جزیره هوکایدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ٰژاپن؛ صدف سن ژاک در جزیره هوکایدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید