چین از تریبون سازمان ملل چه موضوعاتی را عنوان کرد؟

به گزارش مجله عکسفا، در حالی که رئیس جمهور چین در نشست سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت نکرده است، وزیر خارجه این کشور در سخنانی به بیان سیاست های پکن در عرصه بین المللی پرداخته است.

چین از تریبون سازمان ملل چه موضوعاتی را عنوان کرد؟

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، اظهارات وانگ یی وزیر خارجه چین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز آدینه در شرایطی بود که تنها چند روز به برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد روز ملی این کشور فرصت باقی است.

وزیر خارجه چین در اظهاراتی ضمن اشاره به پیشرفت های خیره کننده اقتصادی چین و کاهش شدید فقر و تبدیل شدن چین به دومین تامین کننده بزرگ منابع اقتصادی سازمان ملل، به بیان دیدگاه های چین درباره مسائل مختلف بین المللی پرداخته است.

حاکمیت و اقتدار ملی

وی در این باره گفت: چین بر این مساله تاکید می نماید که خواهان پرداختن به کارها و وظایف خود است و از دیگران نیز می خواهد تا وظایف و مسئولیت های خود را به یاد داشته باشند. چین بر اساس اصل استقلال اداره و راهنمایی می گردد. ما نه در امور داخلی دیگران دخالت می کنیم و نه به دیگران اجازه دخالت در امور داخلی خود را خواهیم داد. چین به اصل حاکمیت و اقتدار ملی و عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها در چارچوب منشور سازمان ملل پایبند است.

توسعه سایر کشورهای دنیا

چین در حال اجرای پروژه های اقتصادی گسترده ای در سراسر دنیا است، از جمله توسعه زیرساختها از سریلانکا گرفته تا یونان و پروژه های مهم اقتصادی و تجاری در آفریقا. چین آماده است تا تجربیات خود در زمینه توسعه را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.

درباره ساخت آن دیوار!

وزیر خارجه چین درباره ساخت دیوار در مرز مکزیک و آمریکا نیز گفت: ساخت این دیوار در مرز مکزیک و آمریکا، کمکی به حل و فصل چالش های دنیای نخواهد کرد و سرزنش کردن دیگران برای مسائل ، کارایی لازم را نخواهد داشت.

جنگ تجاری آمریکا و چین

وی ضمن انتقاد از استفاده از تعرفه های تجاری به شدت از اقدامات آمریکا در تشدید جنگ تجاری بین دو کشور انتقاد کرد و گفت: درس های گرفته شده از رکود اقتصادی بزرگ نباید فراموش گردد. تعرفه ها و مناقشات تجاری که به ضرر تجارت و اقتصاد دنیای است، لطمه بزرگی را به نظام مبادلات بین المللی و نظم اقتصادی و تجاری دنیا وارد نموده است. این اقدامات حتی می تواند موجب رکود اقتصادی دنیا گردد. اجازه بدهید شفاف بگویم. چین کشوری با پنج هزار سال تمدن است و 1.4 میلیارد نیروی کار است و وسعتی بیش از 9.6 میلیون کیلومتر مربع دارد، این کشور تسلیم تهدید و فشار نخواهد شد.

پیمان نیروهای هسته ای میان برد

خارج شدن یکجانبه از این پیمان که آمریکا آن را انجام داده است، تاثیرات و تبعات منفی زیادی به همراه خواهد داشت. چین مخالف استقرار موشک های میان برد در آسیا اقیانوسیه است. در ماه اوت مقام های چینی نسبت به این اقدام به مقام های آمریکایی هشدار داده اند.

توافق هسته ای ایران

مساله هسته ای ایران بر صلح و امنیت دنیای تاثیر می گذارد. همه طرف ها باید برای حفظ برجام کوشش و همکاری کنند و تضمین کنند که این دستاورد تاریخی از بین نخواهد رفت. با توجه به افزایش تنش ها در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس، چین این مسائل را پیشنهاد می دهد: مساله هسته ای ایران باید فورا به جهت عادی خود در چارچوب برجام بازگردد، کشورهای خلیج فارس باید ساختاری را برای مذاکره و مصاحبه ایجاد کنند و کشورهای خارج منطقه نیز باید نقش مثبتی را در تامین امنیت منطقه ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 253

به "چین از تریبون سازمان ملل چه موضوعاتی را عنوان کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از تریبون سازمان ملل چه موضوعاتی را عنوان کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید