چین برای فراوری واکسن سازگار با انواع ویروس کرونا کوشش می نماید

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ژونگ نانشان متخصص ارشد بیماری های تنفسی در چین روز گذشته با حضور در یک نشست پزشکی در شهر گوانجو در جنوب چین در این مورد گفت: مشکل اصلی برای مقابله با ویروس کرونا در حال حاضر جهش های مداوم ویروس مذکور است.

چین برای فراوری واکسن سازگار با انواع ویروس کرونا کوشش می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی اضافه نمود: این جهش ها در بسیاری از کشورها مانند انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی اتفاق افتاده و افرادی که به این ویروس های جهش یافته مبتلا می شوند شرایط دشوارتری دارند، زیرا ویروس های مذکور رفتار تهاجمی تری دارند.

به گفته وی آنالیز ها نشان می دهد واکسن های موجود تأثیرگذاری کمتری بر روی گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به B.1.351 دارند. از سوی دیگر مدت زمان مصونیت ایجادشده در بدن افراد بعد از تزریق واکسن کرونا معین نیست. همچنین معلوم نیست آیا تزریق دوزهای اضافی باعث محافظت بیشتر از افراد در برابر ویروس می گردد یا خیر.

در حال حاضر نزدیک به 50 نوع واکسن کرونا در چین و بیش از 200 واکسن کرونا در سراسر دنیا در دست فراوری است و هنوز معین نیست چه نوع واکسنی برای مقابله با این ویروس مؤثر است.

به گفته این متخصص عوارض جانبی تزریق واکسن های کرونا در سراسر دنیا نیز نگران کننده است و وقوع لخته خون بعد از تزریق بعضی از این واکسن ها در اتریش، انگلیس و آلمان به نگرانی هایی دامن زده است. از همین رو چین در کوشش است واکسن های تازه ای را فراوری کند که بتوانند جوابگوی جهش های مکرر ویروس کرونا باشند. وی از ارائه توضیحات فنی بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1632

به "چین برای فراوری واکسن سازگار با انواع ویروس کرونا کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای فراوری واکسن سازگار با انواع ویروس کرونا کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید