کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین گیرشدن هواپیماها

به گزارش مجله عکسفا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: کم بودن مسافر و تقاضا، عامل کاهش و حداقلی شدن پروازهای داخلی بوده که البته به دلیل توجه کردن مردم به توصیه های انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ماه رمضان است.

کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین گیرشدن هواپیماها

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، رضا جعفرزاده اظهارکرد: اگر استان های مختلف محدودیت های خود را برای پذیرش مسافران و ارائه خدمات مختلف به آن ها بردارند و شرایط در این زمینه به حالت سابق برگردد، مسئله ای برای بازگشت شرایط پروازهای داخلی به حالت سابق وجود ندارد.

وی اضافه کرد: معمولا هر ساله در ماه رمضان پروازهای داخلی کمتر از بازه های زمانی دیگر است و سال جاری شاهد شیوع ویروس کرونا قبل از فرارسیدن ماه رمضان هم بودیم و همین مساله سبب شد تا پروازها از سال های قبل به مراتب کمتر گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در شرایط کنونی به غیر از مسائلی که ناشی از شیوع ویروس کرونا وجود دارد، پایین بودن تقاضا مردم برای پروازهای داخلی یکی از مهمترین دلایل کم بودن پروازها و زمین گیر شدن هواپیماهاست. البته در حال حاضر در همه کشورهای جهان پروازها با مشکل روبرو شده و هواپیماها به خاطر شیوع ویروس کرونا زمین گیر شده اند.

جعفرزاده درباره میزان خسارات وارد شده به شرکت های هواپیمایی داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و استرداد بلیت هواپیما در ماه های گذشته، گفت: میزان دقیق خسارات وارد شده به ایرلاین های داخلی هنوز معین نبوده و در حال محاسبه است، چرا که همچنان شرایط پروازهای داخلی مانند گذشته به روال عادی بازنگشته است و این خسارات ادامه دارد و هم اکنون در حال آنالیز و پیگیری پرداخت تسهیلات به این شرکت ها هستیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 973

به "کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین گیرشدن هواپیماها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین گیرشدن هواپیماها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید