3 سناریو برای حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل

به گزارش مجله عکسفا، امیر ناظمی در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: برخی خدمات دهندگان سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه با استفاده از یک سری روش های غیرمنصفانه، برخی مشترکان را عضو سرویس های خود می کنند در حالی که خود فرد از این عضویت اطلاعی ندارد و یا مایل به آن نیست. این اقدام ممکن است به روش های مختلفی انجام شود.

3 سناریو برای حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برخی اپلیکیشن ها که مانند ویروس یا بدافزار روی گوشی کاربران نصب شده و باعث هزینه مضاعف خدمات ارزش اضافه کرده برای کاربر می شوند، گفت: کاربران باید از طریق شماره گیری ستاره هشتصد مربع نسبت به وضعیت منوی سرویس های ارزش اضافه کرده خود اطلاع کسب کنند و در صورتی که به عضویت ناخواسته سرویسی درآمده اند آن را لغو و اعلام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مطابق بررسی های رگولاتوری کلاهبرداری 33 میلیارد تومانی از سرویس های ارزش اضافه کرده شناسایی شد، گفت: در این راستا با صاحبان سرویس و اپراتورها برخورد کردیم و هزینه ای که از مشترکان کسر شده بود به حساب آنها بازگشت داده شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: با این وجود برای جلوگیری از ضرر و زیان های ناشی از عدم اطلاع کافی مشترکان از سرویس های ارزش اضافه کرده، چند سناریو را مدنظر داریم که باید روی یکی از آنها به جمع بندی برسیم. برای مثال موضوع صدور قبض جداگانه ارزش اضافه کرده برای صاحبان سیم کارت را به عنوان پیشنهاد، مطرح کرده ایم که در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات روی آن بحث است.

وی گفت: ما مجموعه ای از ایده ها را جمع کردیم که هر کدام معضلات فنی خاص خود را دارد و باید در جلسه شورای فنی به بحث گذاشته شود و به جمع بندی نهایی برسیم.

ناظمی افزود: برای مثال موضوع صدور قبض جداگانه ارزش اضافه کرده، می تواند برای برخی کاربران این نارضایتی را ایجاد کند که بگویند چرا باید دو قبض پرداخت کنیم. این موضوع البته پیچیدگی های فنی زیادی هم دارد. اما در هر حال این ایده ها را جمع آوری کرده و قرار است در مورد راهکار نهایی تصمیم گیری شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: موضوع مورد انتقاد دیگر این است که سرویس ستاره هشتصد مربع به شکل منفعلانه کار می کند و از کاربر می خواهد برای اطلاع از سرویس های ارزش اضافه کرده خود، از این شماره استفاده کند. در حالی که می توان این سرویس را به نحوی تعریف کرد که هر ماه به کاربران اعلام کند عضو چه سرویس هایی هستند. اما این موضوع نیز به دلیل آنکه هزینه به همراه خواهد داشت، با مشکلاتی همراه می شود. چرا که کاربر باید اجازه دهد که ماهیانه هزینه ای بابت اطلاع رسانی درباره عضویتش در سرویس های ارزش اضافه کرده از وی کسر شود که در این زمینه نیز ممکن است نارضایتی وجود داشته باشد و مشترک نخواهد این مبلغ را پرداخت کند.

وی اظهار داشت: ایده دیگری که وجود دارد این است که سرویس اطلاع رسانی ماهیانه از خدمات فعال ارزش اضافه کرده کاربران را فعال کنیم و کسانی که تمایلی به استفاده از آن ندارد و نمی خواهند هزینه ای بابت این اطلاع رسانی پرداخت کنند، آن را غیرفعال کنند. این مجموعه راهکار ها در دست بررسی است و به زودی تصمیم نهایی برای برون رفت از چالش خدمات ارزش اضافه کرده تلفن همراه، اتخاذ می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 151

به "3 سناریو برای حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 سناریو برای حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید