6 مورد جالب استفاده از وازلین برای باغچه! (طراحی داخلی خانه ویلایی)

به گزارش مجله عکسفا، یک قوطی از وازلین در خانه می تواند کارهای خارق العاده ای برای باغچه شما انجام دهد. در این جا 6 کاری که وازلین می تواند برای باغ شما انجام دهد را به شما معرفی می کنیم.

6 مورد جالب استفاده از وازلین برای باغچه! (طراحی داخلی خانه ویلایی)

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پیش از این شما درباره کابرد آن برای درمان های موضعی خوانده اید. ولی اینجا راهنما استفاده از وازلین برای باغبان ها وجو دارد. با مطالعه مطلب زیر موارد جالبی در خصوص مصرف وازلین فراخواهید گرفت.

1- از زنگ زدن ابزار خود جلوگیری کنید.

با استفاده از وازلین ابزار باغبانی خود را در برترین حالت قراردهید. به این صورت که پس از کار یک لایه از وازلین را به تمامی تیغه ها و لبه های ابزار خود بمالید تا از زنگ زدن آنها جلوگیری کند.

2- از شر مورچه ها خلاص شوید.

وقتی صحبت از کنترل مورچه ها و سایر حشرات مشابه می گردد، وازلین می تواند کارساز باشد. زیرا بافت چسبنده و غلیظی دارد. پس اگر در خانه، باغچه یا باغ خود با هجوم مورچه روبرو شدید، مقداری از وازلین را به نقطه های ورودی مکان مورد نظر خود بزنید.

3- موش ها را از پرندگان خانگی دور نگه دارید.

این یکی از جالب ترین موارد استفاده از وازلین در فهرست ماست. یک روش غیرشیمیایی و کاملا طبیعی برای دور نگه داشتن موش ها از پرندگان خانگی و یا هرجایی که نمی خواهید پرندگان را در فضای محبوسی قرار دهید، می باشد. وازلین یک لایه سطحی لغزنده ایجاد می نماید که اجازه نزدیک شدن موش ها به پرندگان را نمی دهد.

4- پس از باغبانی، دستان خود را با وازلین چرب کنید.

پس از کار با خاک در باغ، به دستان خود کمی وازلین بمالید تا آنها را مرطوب کند. متخصصین پوست وازلین را برای مواردی مثل خشکی پوست و اگزما توصیه می نمایند. این یک داروی شیمیای بی خطر و مقرون به صرفه است. یک مطالعه بالینی که در سال 1993 انجام شد نشان داد که نه تنها وازلین پوست را مرطوب می نماید، بلکه سلول های چربی پوست را که در پوست های خشک آسیب دیده اند، ترمیم می نماید.

5- گیاهان مصنوعی خود را با وازلین طبیعی و براق جلوه دهید.

استفاده از وازلین برای گیاهان زنده می تواند به آنها آسیب برساند. درحالی که شما می توانید مقداری از آن را به گیاهان مصنوعی خود بمالید و آنها را طبیعی و براق کنید. این یک واکس ساده برای گیاهان است. با استفاده از آن گرد و غبار و دود را از برگ ها پاک کنید.

6- از صعود حشرات از درخت جلوگیری کنید.

اگر می خواهید از بالا رفتن حشرات به ویژه مورچه هایی که در پی غذا و شکار شته ها به درختان و گیاهان حمله می نمایند جلوگیری کنید، وازلین می تواند به شما یاری کند. یک لایه ضخیم از وازلین را به تنه درختان و ساقه گیاهان بمالید. وازلین مورچه ها را به دام می اندازد و رفت و آمد آنها را متوقف می نماید.

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2094

به "6 مورد جالب استفاده از وازلین برای باغچه! (طراحی داخلی خانه ویلایی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مورد جالب استفاده از وازلین برای باغچه! (طراحی داخلی خانه ویلایی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید