شروع لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان

به گزارش مجله عکسفا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع عملیات لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان اطلاع داد.

شروع لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه 28 آبان 97 با بیان اینکه عملیات لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان دو بار در هر سال انجام می گردد، اضافه کرد: این عملیات اصولا پس از انتها سیلاب ها و گل الود کردن آب توسط کشاورزان انجام می گیرد.

او با اشاره به اینکه عملیات لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان دارای مراحل مختلفی است، توضیح داد: در مرحله آخر لایروبی، بازکردن مجاری فواره ها و آبگیری مجدد حوض ها انجام می گیرد.

فرخی با بیان اینکه لایه روبی و تمیز کردن حوض های باغ شاهزاده ماهان به مدت2 هفته به طول می انجامد، اعلام نمود: آب موجود در این باغ ثبت جهانی از قنات تیگران که خود از ارتفاعات جوپار سرچشمه می گیرد، تامین می گردد.

او با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان در سال 1390 به عنوان سیزدهمین اثر ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، اعلام نمود: در حال حاضر اطلاعات این باغ از سوی یونسکو به 35 زبان جهان ترجمه و در نقشه گردشگری این سازمان درج شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 28

به "شروع لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع لای روبی حوض های باغ شاهزاده ماهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید