آشنایی با جاذبه های گردشگری و طبیعی باغشهر نطنز - اصفهان

به گزارش مجله عکسفا، باغشهر نظنز یکی از شهرستان های اصفهان است که به دلیل داشتن آب وهوای مطبوع، چشمه ها، آثار تاریخی فرهنگی فراوان و همچنین وجود گونه های مختلف جانوری جاذبه ای دیدنی برای گردشگران به شمار می آید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری و طبیعی باغشهر نطنز - اصفهان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران آنلاین - علی اصغر درویش: شهرستان نطنز به لحاظ سرسبزی، به باغشهر ایران معروف و همچنین به دلیل وجود بیش از 30 امامزاده به خاک اولیا مشهور شده است.

شهرستان نطنز در فاصله 120 کیلومتری استان اصفهان واقع شده است. دسترسی به نطنز به وسیله جاده کاشان- نطنز - اصفهان و همچنین جاده ترانزیت تهران- جنوب امکان پذیر است. شهرستان نطنز از رشته کوه های کرکس شروع شده و تا کویر بکر امامزاده آقا علی عباس ادامه دارد.

آب وهوا

این شهرستان 3 نوع آب و هوای سردسیری، کویری و معتدل دارد. روستاهای غربی و جنوبی که در اطراف کوه کرکس قرار گرفته اند، آب وهوای سردسیری با زمستان های فوق العاده سرد توام با برف و یخ و تابستانی معتدل با آب وهوای لطیف و فرحبخش و نیز بهار و پاییزی معتدل دارند. نواحی بین کوهستان و کویر از بارندگی کمتری برخوردارند و زمستان های سرد و خشک و تابستان های نسبتاً معتدل دارند. نواحی بادرود دارای آب و هوای خشک ویژه کویر با زمستان های خشک و بدون برف و باران و تابستان های گرم و طولانی هستند.

جاذبه گردشگری

مناظر طبیعی و دست نخورده نطنز، همچنین آثار باستانی و تاریخی بی نظیر موجود در آن، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. شهرستان نطنز بیش از 1800 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جاذبه های گردشگری دارد. از این آثار و ابنیه تاریخی بیش از 120 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

زیست بوم

آب شهرستان نطنز از رودخانه های فصلی، چشمه ها و قنات ها فراهم می گردد که پیش از این 400 رشته قنات در آن دایر بوده است. وجود چشمه ها، آبشارها، برکه های فصلی و مناطق ییلاقی، زیستگاهی مناسب را برای گونه های مختلف جانوری فراهم نموده است. این منطقه گونه های مختلف جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، گراز، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی و غیره را در خود جای داده است. همچنین تا به امروز حداقل 53 گونه پرنده مهاجر و بومی، 8 گونه مار و 6 گونه مارمولک شناسایی شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 836

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری و طبیعی باغشهر نطنز - اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری و طبیعی باغشهر نطنز - اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید